بزرگترین آتش سوزی های تاریخ ایران

بزرگترین آتش سوزی های تاریخ ایران

فهرست مطالب

2
(1)

اغلب در رابطه با آتش سوزی های بزرگ تاریخ جهان شنیده ایم و این فاجعه ها را در ویدئوها و اخبار دنبال کرده ایم، اما هرگز در مورد بزرگترین آتش سوزی های تاریخ ایران نخوانده و نشنیده ایم. بسیاری از ما نمی دانیم چه آتش سوزی های خانمان سوزی در تاریخ ایران اتفاق افتاده است که باعث مرگ بسیاری از افراد و ضررهای مالی بسیاری شده است. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به بزرگترین آتش سوزی های تاریخ ایران بپردازیم.

کاربر عزیز فروشگاه اینترنتی هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص بزرگترین آتش سوزی های تاریخ ایران دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوال در خصوص آتش سوزی های بزرگ ایران پاسخ به این سوال
بزرگترین آتش سوزی های ایران
  • آتش سوزی سینما رکس
  • آتش سوزی ساختمان پلاسکو
  • آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر
  • آتش سوزی مسجد ارگ
  • آتش سوزی مدرسه شین آباد
  • آتش سوزی سینما جمهوری

خرید بصرفه و فوری: خرید انواع تجهیزات اعلام و اطفاء حریق

بزرگترین آتش سوزی های ایران

در تاریخ ایران شاهد آتش سوزی های متعددی بوده ایم که هریک از این آتش سوزی ها توانسته اند باعث ضررهای مالی و جانی بسیاری شوند. این آتش سوزی ها شامل آتش سوزی سینما رکس، آتش سوزی نسجد ارگ، آتش سوزی سینما جمهوری و ساختمان پلاسکو و غیره می شود. در ادامه به بزرگترین آتش سوزی های ایران می پردازیم.

آتش سوزی سینما رکس

سینما رکس را همه ما می شناسیم و می دانیم در 28 مرداد 1357 چه بلایی برسر این سینما آمد. در سینما رکس آبادان فیلمیبا مضمون سیاست در حال پخش بود که شعله های آتش از هرطرف زبانه کشید و بسیاری از تماشاگران بی گناه در این آتش سوزی جان خودشان را از دست دادند. این آتش سوزی که مشهورترین آتش سوزی ایران نیز محسوب می شود، ابهامات بسیاری از آن وجود دارد که گفته می شود کار منافقان بوده که باعث جان باختن انسان های بی گناه شده است. شاید از خود بپرسید چه تعداد انسان بی گناه در این آتش سوزی کشته شده اند؛ لازم به ذکر است که 6000 انسان بی گناه در این سینما بودند که همگی متاسفانه کشته شدند.

بزرگترین آتش سوزی های ایران

پیشنهاد خواندنی هایپر: هر آنچه درباره آتش سوزی خودرو باید بدانیم

آتش سوزی ساختمان پلاسکو

صبح روز 30 دی سال 1395 ساختمان پلاسکو که یکی از قدیمی ترین و بلندترین ساختمان های شهر تهران بود دچار حریق شد و حادثه بسیار غم انگیزی را رغم زد. این ساختمان محلی برای عرضه عمده پوشاک شده بود که در ضلع شمال شرقی چهارراه استانبول تهران واقع شده بود. بدلیل موقعیت بد ساختمان خاموش کردن آتش کار سختی بود و آتش نشانان از ایستگاه های متعددی به این محل اعزام شده بودند اما اطفاء حریق موفقیت آمیز نبود. تمامی این موارد باعث شد تا آتش گسترش پیدا کند و ازدحام مردم نیز باعث اختلال در امدادرسانی شده بود و پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان این ساختمان فرسوده فروریخت و بسیاری از افرا را داغدار عزیزانشان کرد.

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر

مجتمع پتروشیمی بوعلی ماهشهر که 36 هکتار وسعت داشت و در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی واقع شده بود دچار حریق شد. این آتش سوزی در عصر 16 تیر ماه سال 1395 ایجاد شد و تمامی آتش نشانان منطقه فورا به محل اعزام شدند تا حریق را خاموش کنند. پس از 56 ساعت تلاش بی وقفه آتش نشانان غیور توانسند آتش را به صورت کامل اطفاء کنند و از فاجعه بزرگی جلوگیری بعمل آورند. در این حادثه برج هشت هزار و یک با 121 متر ارتفاع دچار آتش سوزی شده بود که خداروشکر پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان منطقه خاموش شد.

آتش سوزی مسجد ارگ

در بهمن سال 1383 همزمان با برگزاری نماز مغرب و عشا، ناگهان مسجد ارگ دچار آتش سوزی شد که 78 تن در این آتش سوزی جانشان را از دست دادند. نیروهای آتش نشانی از چندین ایستگاه فورا به محل حادثه اعزام شدند و پس از ساعت ها تلاش برای خاموش کردن آتش، حریق پس از چندین ساعت خاموش شد اما متاسفانه 78 نفر جان خودشان را بدلیل شعله های عظیم آتش و خفه شدن زیر دست و پا از دست دادند. پس از خاموش کردن آتش، افرادی که مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال داده شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

آتش سوزی مسجد ارگ

پیشنهاد خواندنی هایپر: آتش سوزی در آشپزخانه

آتش سوزی مدرسه شین آباد

در 15 آذر سال 1391 یک مدرسه ابتدایی دخترانه در شین آباد شهر پیرانشهر در استان آذربایجان‌ غربی، بدلیل انفجار بخاری نفتی دچار آتش سوزی شد. در این حادثه ۲ دختر دانش‌ آموز به نام‌های سارینا رسول‌ زاده و سیران یگانه جان خودشان را از دست دادند. پس از ایجاد حریق، فورا دانش آموزان به بیرون از کلاس راهنمایی شدند اما بدلیل وجود اذحام جمعیت خارج شدن دانش آموزان به سرعت خارج نشدند و جدای از 2 کشته تعدادی از دانش آموزان مصدوم شدند.

آتش سوزی سینما جمهوری

سینما نیاگارا که توسط محمد علی فردین بازیگر و علی حاتمی در سال 1377 این سینما را تاسیس کردند که بعدها به سینما جمهوری تغییر نام داد. این سینما در سال 1387 دچار آتش سوزی شد که پس از چند ساعت این حریق اطفاء شد. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما ضربه مالی بزرگی به مالکان آن وارد گردید. میزان خسارت وارده در آن زمان 300 میلیون تومان تخمین زده شده بود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا