تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی

تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی

فهرست مطالب

3.7
(3)

کفش های متعددی توسط شرکت های مختلف طراحی و تولید می شوند که هریک از این کفش ها دارای ویژگی های مخصوص به خودشان هستند که می توانند در مشاغل مختلف و موقعیت های مختلف بدردمان بخورند. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی بپردازیم؛ قطعا می توانید حدس بزنید که تفاوت شان در چه مواردی است و چه افرادی از کفش ایمنی و چه افرادی از کفش های معمولی استفاده می کنند. در ادامه همراه مجله اینترنتی هایپرفایر باشید تا به تفاوت این دو کفش بپردازیم و به خوبی از تمامی جوانب این دو کفش را با یکدیگر مقایسه کنیم.

کاربر عزیز فروشگاه اینترنتی هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی در چیست؟

کفش های ایمنی و کفش های معمولی دارای تفاوت های آشکار بسیاری هستند که این تفاوت ها باعث شده تا این کفش ها بسیار متمایز باشند. اگر به فکر ایمنی در زمان کار هستید، قطعا کفش های ایمنی بهترین گزینه برای شما می باشند زیرا به خوبی می توانند از پاهای شما در برابر هرگونه آسیب جدی محافظت کنند. همچنین اگر به دنبال یک کفش راحت برای پیاده روی و استفاده روزمره هستید، کفش های معمولی که روزمره تمامی افراد پا می کنند می تواند بهترین گزینه باشد. در ادامه به تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی می پردازیم.

کفش ایمنی کفش معمولی
استایل، راحتی، فعالیت‌ های روزمره حفاظت از پا در برابر خطرات در محیط‌ های کاری خاص
مواد معمولی مانند پارچه، چرم و ترکیبات آن‌‌‌‌‌‌ ها مواد خاص برای حفاظت از پا مانند پلی یورتان، پاراآمید، چرم طبیعی و NBR
بدون در نظر گرفتن ویژگی‌ های ایمنی داخلی دارای ویژگی‌ های ایمنی مانند سرپنجه فولادی، کفی مقاوم در برابر سوراخ شدن و غیره
پیاده روی، دویدن، اوقات فراغت محافظت از پا در برابر سقوط اجسام، لبه‌ های تیز، جریان الکتریکی، دمای شدید و نشت مواد شیمیایی
سبک معمولا زیاد

پیشنهاد شگفت انگیز هایپر: خرید انواع کفش ایمنی در برندهای مختلف

طراحی کلی

تفاوت عمده میان کفش های ایمنی و کفش های معمولی در طراحی آن ها می باشد. هدف از طراحی و ساخت کفش های ایمنی این است که کارگران و افرادی که در مشاغل سخت و دارای ریسک بالا کار می کنند، بتوانند ایمنی مناسبی را بواسطه این کفش ها دریافت کنند و پاهای آن ها در برابر هرگونه آسیب از جمله شوک الکترونیکی، اشیای نوک تز و سنگین و … مقاومت بالایی داشته باشد و آسیبی به پا وارد نشود. این کفش ها همچنین طبق استانداردهای جهانی طراحی و ساخته می شوند که این استانداردها کمک شایانی به ایمنی هرچه بیشتر کارگران می کند.

کفش های معمولی نیز برخلاف کفش های ایمنی که امنیت و ایمنی کارگران و طیف خاصی از جامعه را هدف قرار می دهد، تمامی افراد جامعه را در بر می گیرد و هدف آن نیز راحتی و استایل شیک است. زمانی که شما کفش های راحتی پای می کنید، احساس راحتی بسیار زیادی دارید و می توانید ساعت ها کفش را در پای خود نگهداری کنید.

تفاوت مواد سازنده

در کفش های ایمنی از موادی استفاده می شود که ایمنی این کفش ها را بسیار بالاتر ببرد و از پاهای شما در برابر هرگونه آسیب فیزیکی و شیمیایی محافظت کند. در زیره این کفش ها از موادی همچون پلی یورتان استفاده می شود که بسیار مقاوم است. با تهیه کفش های ایمنی همواره خیالتان راحت خواهد بود که در برابر هرگونه آسیب خارجی در امان هستید اما این در حالی است که کفش ها معمولی که هرروزه پا می کنیم ، ایمنی چندانی به پاهای ما نمی دهند و از این رو ممکن است پاهای ما در برابر هرگونه آسیب به شدت آسیب پذیر باشد.

تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی

پیشنهاد خواندنی هایپر: آموزش تمیز کردن انواع کفش ایمنی

تفاوت عملکرد

کفش های ایمنی را در مکان هایی همچون کارگاه ها ساختمانی، کارخانه‌ ها، آزمایشگاه‌ ها، معادن زغال سنگ، تولیدی‌ ها و مکان‌ هایی که ایمنی حرف اول و آخر را می زند استفاده می شود تا پاهای ما آسیبی نبیند. کفش های ایمنی هرگز برای اهدافی همچون زیبایی و مدلینگ پوشیده نمی شوند، بلکه بهترین ابزار برای جلوگیری از آسیب به پاهای ما می باشند. اما کفش های معمولی برای مصارف معمولی همچون پیاده روی، قدم زدن و … کاربرد دارند و هرگز از آن ها در مکان های کارگاهای استفاده نمی شود زیرا بسیار آسیب پذیر می باشند.

تفاوت ساخت

کفش های ایمنی طبق استانداردهای از پیش تعیین شده طراحی و ساخته می شوند که این کفش ها را از سایر کفش های موجود در بازار متمایز می سازد. کفش های ایمنی دارای انواع مختلفی می سازند که هریک از این کفش ها برای مشاغل مختلفی کاربرد دارند. برای مثال کفش های آتش نشانی تنها برای آتش نشانان طراحی و ساخته شده اند و کفش های مهندسی برای افرادی که در محیط های کارگاهی در حال فعالیت هستند بسیار مناسب می باشند. بسته به شغلی که در آن در حال فعالیت هستید، می توانید کفش مناسب خودتان را انتخاب و خریداری کنید.

در ادامه مقاله تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی، باید ذکر کنیم که قبل از خرید کفش ایمنی و یا کفش راحتی روزمره، باید ابتدا نیازسنجی کنید و ببینید برای چه کاری نیازمند کفش هستید و سپس اقدام به خرید کفش موردنظرتان کنید. اگر در محیط های کارگاهی و یا هر محیط دیگری مشغول به کار هستید، حتما حتما پیشنهاد می شود کفش ایمنی مناسب خودتان را انتخاب و خریداری نمایید. اگر هم نیازمند یک کفش راحت برای استفاده روزمره هستید، پیشنهاد ما کفش های راحتی نظیر کتونی ها می باشد که با قیمتی بسیار مناسب می توانید انواع کفش ها را از فروشگاه اینترنتی هایپرفایر خریداری کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد رای ها 3

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا