راهنمای انتخاب دستکش ضد اسید

راهنمای انتخاب دستکش ضد اسید

فهرست مطالب

5
(1)

اگر حوزه کاری شما به گونه ای است که با مواد سمی و اسیدی سروکار دارید، قطعا از دستکش های ضد اسید و محافظ استفاده می کنید و با این تجهیزات ایمنی آشنایی کامل دارید؛ همچنین اگر آشنایی لازم را با این تجهیزات ندارید اصلا جای نگرانی نیست زیرا در بلاگ هایپرفایر قرار است تا به راهنمای انتخاب دستکش ضد اسید بپردازیم. انواع دستکش های ایمنی بسته به نوع کار و فعالیت شما متمایز هستند و اگر با مواد اسیدی سروکار دارید حتما باید از دستکش ایمنی ضد اسید استفاده کنید تا بتوانید حداکثر ایمنی را دریافت کنید.

کاربر عزیز فروشگاه اینترنتی هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص راهنمای انتخاب دستکش ضد اسید دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه انتخاب دستکش ضد اسید پاسخ به این سوالات
دستکش ضد اسید چیست؟
  • دستکش های ایمنی از دستان شما در برابر اسید و مواد سمی محافظت می کند.
انواع دستکش ضد اسید
  • دستکش ضد اسید نوع E
  • دستکش ضد اسید نوع G
  • دستکش ضد اسید نوع F
  • دستکش ضد اسید نوع L
استاندارد دستکش ضد اسید
  • دستکش های ضد اسی باید دارای استانداردهای زیر باشند:
  • en388 و en374
کاربرد دستکش ضد اسید
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دامداری ها و دامپروری ها، مکانیکی ها و تعمیرگاه ها، صنایع رنگرزی، کار با مواد اسیدی، کار با فلزات مذاب و مواد شیمیایی، محیط های آزمایشگاهی و پزشکی، کار در معدن، صنایع آبکاری و صنایع چاپ و غیره
راهنمای خرید و انتخاب دستکش ضد اسید
  • توجه به جنس و سایز دستکش ضد اسید
  • تناسب دستکش ایمنی با شغل شما
  • میزان مقاومت دستکش

خریدی بصرفه و فوری: خرید انواع دستکش ایمنی

دستکش ضد اسید چیست؟

دستکش های ضد اسید نوعی دستکش ایمنی است که برای محیط های کاری که با اسید و مواد پرخطر سمی و اسیدی سروکار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. پوست انسان وظیفه محافظت از بدن را برعهده دارد و دست ها همان قسمتی از بدن هستند که بیشتر از سایر قسمت ها در خطرات مختلف قرار می گیرند، پس باید بفکر ایمنی لازم برای دستهایمان باشیم تا مواد مضر به صورت مستقیم با آن ها برخورد نکند. توجه داشته باشید که برخورد پوست با مواد سمی و شیمیایی باعث بروز بیماری هایی همچون درماتیت، سوختگی، ترک خوردن و … می شود.

استفاده از دستکش های ایمنی نظیر دستکش های ضد اسید از دستان ما به خوبی محافظت می کند و بدلیل استفاده از مواد مقاوم در ساخت این دستکش ها می توان انتظار داشت تا ساختار pvc مقاوم این دستکش ها بتوانند عملکردی عالی در مقابل هرنوع ماده خارجی داشته باشند. ان دستکش ها دارای همچنین دارای ساختار اصطکاکی می باشند و از لیز خوردن دست ها نیز جلوگیری می کنند.

دستکش ضد اسید چیست؟

پیشنهاد خواندنی هایپر: معرفی انواع عینک ایمنی

انواع دستکش ضد اسید

دستکش های ضد اسید دارای انواع مختلفی می باشند که شرکت های مختلفی در تولید این نوع دستکش ها فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که مدل های مختلف دستکش های اسیدی دارای میزان مقاومت در برابر اسید و سایر مواد می باشند که میزان مقاومت در هریک از آن ها متفاوت است. در ادامه به انواع دستکس ضد اسید می پردازیم:

دستکش ضد اسید نوع E: دستکش های نوع E دستکش هایی هستند که در برابر مواد شیمایی مقاوم هستند و از آن ها می توان مدت زمان طولانی استفاده کرد.
دستکش ضد اسید نوع G: این نوع از دستکش ها دارای مقاومت متوسطی هستند و برای استفاده در مدت زمان کوتاه، گزینه مناسبی می باشند.
دستکش ضد اسید نوع F: این مدل از دستکش های ضد اسید مقاومت کمتری نسبت به نمونه های قبلی دارد و برای شرایطی که تنها احتمال پاشش اسید وجود دارد، مناسب هستند.
دستکش ضد اسید نوع L: این نوع دستکش ضد اسید مقاومت کوتاهی و مشخصی در برابر اسید دارد.

استاندارد دستکش ضد اسید

دستکش های ضد اسید باید دارای استانداردهای مشخصی باشند تا بتوانند به خوبی مقاومت بالایی در مقابل اسید و دیگر مواد سمی نشان دهند. این استانداردهای مهم en388 و en374 می باشند که تضمین می کنند تا دستان شما در برابر هر نوع اسیدی مقاومت بالایی پیدا می کند. دستکش های ایمنی که این استانداردها را دارند، در شرایط مختلفی مورد تست و بررسی قرار گرفته اند که این آزمایش ها شامل آزمایش نفوذ پذیری، آزمایش میزان تخریب دستکش و میزان نشت مواد داخل دستکش و آزمایش میزان تحمل دستکش می باشد.

راهنمای خرید و انتخاب دستکش ضد اسید

پیشنهاد خواندنی هایپر: راهنمای خرید کفش ایمنی عایق برق

کاربرد دستکش ضد اسید

در صنایع مختلفی همچون صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، دامداری ها و دامپروری ها، مکانیکی ها و تعمیرگاه ها، صنایع رنگرزی، کار با مواد اسیدی، کار با فلزات مذاب و مواد شیمیایی، محیط های آزمایشگاهی و پزشکی، کار در معدن، صنایع آبکاری و صنایع چاپ و غیره؛ استفاده از دستکش های ضد اسید امری ضروری است. با پوشش این نوع دستکش می توانید ایمنی خود را بالا ببرید و در مقابل خطرات احتمالی آمادگی کامل داشته باشید.

راهنمای خرید و انتخاب دستکش ضد اسید

اگر قصد خرید دستکش ضد اسید را دارید، شای انتخاب برای شما سخت باشد و ندانید کدام مدل دستکش مناسب شما است. در ادامه برخی نکات که در هنگام خرید دستکش های ضد اسید باید به آن ها توجه کنید را آورده ایم که با توجه به این نکات می توانید بهترین دتکش مناسب خودتان را خریداری کنید.

  1. توجه به جنس و سایز دستکش ضد اسید: یکی از مهم ترین مواردی که باید حتما به آن توجه کنید همین جنس و سایز دستکش می باشد. همواره سعی کنید دستکشی انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و مقاومت آن نیز بالا باشد. همچنین سایز دستکش نیز بسیار مهم است و دستکش باید در دستان شما به خوبی فیکس باشد و شل نباشد.
  2. تناسب دستکش ایمنی با شغل شما: ابتدا باید بدانید که دستکش ایمنی را برای چه کاری می خواهید و سپس اقدام به انتخاب و خرید کنید.
  3. میزان مقاومت دستکش: دستکشی که خریداری می کنید باید مقاومت بالایی داشته باشند و بتوانند در رابر انواع اسید از دستان شما محافظت کنند. همچنین دستکشی که خریداری می کنید باید دارای استاندارد باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا