رنگ لباس کار آتش نشانی

رنگ لباس کار آتش نشانی

فهرست مطالب

0
(0)

لباس های کار آتش نشانی از آن دسته لباس های ایمنی هستند که آتش نشانان در عملیات های مختلف از آن استفاده می کنند و این لباس ها از رنگ خاصی برخوردار هستند که از سایر لباس های ایمنی آن ها را متمایز می کنند. جنس پارچه، تعداد لایه‌ های حفاظتی و همچنین رنگ این لباس های ایمنی متمایز هستند و براساس استانداردهای خاصی نیز طراحی و ساخته می شوند. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به رنگ لباس کار آتش نشانی بپردازیم.

کاربر عزیز فروشگاه اینترنتی هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص رنگ لباس کار آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه رنگ لباس کار آتش نشانی پاسخ به این سوالات
لباس آتش نشانی چه رنگی است؟
  • رنگ قرمز
  • رنگ زرد
  • رنگ نارنجی
  • رنگ مشکی
  • رنگ نقره ای
دسته بندی لباس آتش نشانی
  • لباس عملیاتی آتش نشانی
  • لباس سازمانی آتش نشانی

پیشنهاد ویژه هایپرفایر: خرید انواع لباس کار ایمنی

لباس آتش نشانی چه رنگی است؟

لباس های آتش نشانی از رنگ های مختلفی تشکیل شده اند و هریک از این رنگ ها طبق استاندارد خاصی در این لباس وجود دارند که در ادامه به هریک از این رنگ ها می پردازیم:

رنگ قرمز در لباس کار آتش نشانی

رنگ قرمز رایج ترین رنگ برای لباس کار آتش نشانی است که در اکثر کشورها شاهد آن هستیم. این رنگ بدلیل قابلیت تشخیص بالا برای تمامی افراد، در تمامی کشورها از آن استفاده می شود. این رنگ بدلیل ارتباط بالا با آتش، یکی از بهترین گزینه ها برای لباس آتش نشانان شجاع می باشد.

رنگ لباس کار آتش نشانی

پشنهاد خواندنی هایپر: راهنمای خرید لباس کار زمستانی

استفاده از رنگ زرد

لباس های آتش نشانان جدای از رنگ قرمز، دارای رنگ زرد نیز می باشد. همچنین بجز ایران، در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز از این رنگ در لباس های آتش نشانان استفاده می شود که می تواند ترکیب بسیار عالی با رنگ قرمز باشد. این رنگ همچنین در تاریکی و دود شدید نیز به خوبی قابلیت تشخیص دارد و در بسیاری از عملیات ها می تواند به پیدا کردن افراد و مسیرهای مختلفی بسیار کمک کننده باشد. جدای از تمامی این موارد، این رنگ می تواند تمامی آتش نشانان را با سایر پرسنل متمایز کند و از این رو افراد مختلف به خوبی می توانند آتش نشانان قهرمان را پیدا کنند.

جدای از دو رنگ اصلی قرمز و زرد که در اکثر لباس های آتش نشانی شاهد آن ها هستیم، قطعا رنگ های نارنجی، مشکی و نقره ای را نیز در لباس آتش نشانان قهرمان مشاهده کرده ایم. رنگ نارنجی اغلب برای لباس های ضد حریق و محافظتی استفاده می شود و از این رو لبس های آتش نشانی نیز دارای این رنگ می باشند. همچنین از رنگ مشکی نیز در بخش هایی از لباس آتش نشانی استفاده می شود. رنگ نقره ای نیز همانند رنگ مشکی در بخش های مختلف لباس های آتش نشانی می تواند استفاده شود.

رنگ لباس کار آتش نشانی در سایر کشورها

لباس های آتش نشانی همانطور که پیش تر نیز به آن پرداختیم، در کشورهای مختلف دارای رنگ خاصی می باشد و شاهد کمی تمایز در این لباس ها هستیم که در جدول زیر می توانید آن را مشاهده نمایید:

کشور رنگ لباس آتش نشانی
آمریکا زرد، نارنجی، قرمز
انگلیس زرد، نارنجی
کره جنوبی زرد، نارنجی
استرالیا زرد، نارنجی
ژاپن زرد، نارنجی
آلمان قرمز، زرد
نیوزیلند زرد، نارنجی
مصر نارنجی، قرمز
هند نارنجی، قرمز

دسته بندی لباس آتش نشانی

شاید جالب باشد بدانید که رنگ ها در سازمان آتش نشانی تمامی کشورهای دنیا می توانند نشان دهنده مرتبه و جایگاه آتش نشان باشند و افراد بسته به جایگاهی که دارند لباس مخصوص به خودشان را به تن می کنند. لباس های آتش نشانی به چندین دسته طبقه بندی می شود که برخی از این لباس ها، لباس های سازمانی می باشند و برخی دیگر لباس عملیاتی هستند. در زیر به لباس های عملیاتی آتش نشانی و لباس های سازمانی آتش نشانی خواهیم پرداخت.

دسته بندی لباس آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپر: ویژگی لباس کار حرفه ای

لباس عملیاتی آتش نشانی

لباس های عملیاتی آتش نشانی یکی از معروف ترین لباس های آتش نشانی است که قطعا همه ما با آن آشنایی کامل داریم و در خبرها نیز آن ها را مشاهده کرده ایم. این لباس ها به رنگ قرمز می باشند و شامل جلیقه، شلوار، اورکت، بلوز و پوتین می شوند. اورکت و شلوار های عملیاتی از جنس مقاومی برخوردارند و مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق دارند. این نوع از لباس ها دارای سه لایه بیرونی مقاوم هستند و همچنین جدای از این سه لایه شاهد دو لایه داخلی عایق می باشیم که ایمنی را به حداکثر می رساند.

لازم به ذکر است که برخی از لبس های عملیاتی که در عملیات های حساس از آن ها استفاده می شود، بسیار شبیه به لباس فضانوردان می باشد و از جنس فایبرگلاس و آلومینیوم نسوز هستند. این لباس ها سرهم بوده و از ورود دود و گرما به داخل لباس به صورت کامل جلوگیری بعمل می آورند.

لباس سازمانی آتش نشانی

لباس های سازمانی آتش نشانی یا همان لباس های کارمندی آتش نشانی که شامل پیراهن آبی کمرنگ و شلوار سرمه ای می باشد. کارکنان با رتبه بالاتر نیز همین لباس را به همراه کلاه و واکسیل قرمز به تن می کنند که رتبه آن ها را نشان می دهد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا