زمان تعویض کپسول آتش نشانی

زمان تعویض کپسول آتش نشانی

فهرست مطالب

0
(0)

بسیاری از افراد زمان تعویض کپسول آتش نشانی را نمی دانند و از کپسول آتش نشانی خود سالیان طولانی استفاده می کنند. هایپرفایر تصمیم گرفته است تا بهترین زمان تعویض کپسول های آتش نشانی را مورد بررسی قرار دهد تا تمامی کاربران از بهترین زمان برای تعویض کپسول های آتش نشانی خود باخبر شوند. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به این سوال مهم بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص زمان تعویض کپسول آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از زمان تعویض کپسول آتش نشانی

سوالات در رابطه با زمان تعویض کپسول آتش نشانی پاسخ به این سوالات
زمان تعویض کپسول آتش نشانی
  • کپسول های آتش نشانی در بهترین حالت پس از 10 الی 12 سال باید حتما تعویض شوند.
بهترین زمان تعویض کپسول آتش نشانی
  • بهترین زمان تعویض کپسول های آتش نشانی 10 الی 12 سال است.
عمر مفید کپسول آتش نشانی
  • عمر مفید اغلب کپسول های آتش نشانی حدود 10 سال است.
نشانه های زمان تعویض کپسول آتش نشانی
  • خوردگی و زنگ زدگی
  • تست هیدرواستاتیک ناموفق
  • کاهش فشار

شارژی بصرفه و فوری: شارژ انواع کپسول آتش نشانی

زمان تعویض کپسول آتش نشانی

ممکن است این سوال را بپرسید: آیا کپسول آتش نشانی من باید تعویض شود؟ پاسخ به این سوال آنقدرهاهم آسان نیست. کپسول های آتش نشانی به مرور زمان فرسوده شده و قابل استفاده نیستند و باید تعویض شوند تا بتوانند بهترین بازدهی را در زمان استفاده داشته باشند. بهترین زمان برای تعویض کپسول های آتش نشانی به صورت میانگین 10 الی 12 سال است که بستگی به نگهداری و رسیدگی به کپسول آتش نشانی توسط شما دارد.

بهترین زمان تعویض کپسول آتش نشانی

بهترین زمان تعویض کپسول های آتش نشانی همانطور که پیش تر نیزذکر شد بین 10 الی 12 سال است اما اگر به درستی نتوانید از کپسول آتش نشانی خود نگهداری کند و سرویس های دوره ای را به موقع انجام ندهید، این زمان می تواند کمتر نیز بشود و کپسول آتش نشانی شما زودتر دچار مشکلات اساسی گردد. زمانی که شما کپسول آتش نشانی تان را به مراکز مجاز شارژ کپسول آتش نشانی میبرید، تست هیدرواستاتیک از کپسول گرفته می شود و با انجام این تست سلامت کپسول مشخص شده و قطعات معیوب نیز تعویض می گردد.

زمان تعویض کپسول آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: بهترین کپسول آتش نشانی

عمر مفید کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی عمر ابدی ندارند و پس ازگذشت حدود 10 سال باید به فکر خرید کپسول آتش نشانی دیگری باشید. اما به صورت کلی کپسول های آتش نشانی هرساله باید تست و بررسی گردند تا اگر مشکلی دارند آنمشکل در مراکز مجاز برطرف شده تا بتوان از کپسول در مواقع ضروری استفاده کرد. زمان دقیق عمر یک کپسو به نوع کپسول، تولید کننده کپسول، قابلیت شارژ، تاریخ ساخت، توصیه سازنده برای جایگزینی و میزان نگهداری آن بستگی دارد. بنابر استانداردهای انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA)، تمامی کپسول های آتش نشانی هرساله باید مورد تست، بررسی و شارژ قرار گیرند تا بتوان از آن ها در مواقع اضطراری نظیر آتش سوزی استفاده کرد.

نشانه های زمان تعویض کپسول آتش نشانی

بخی از نشانه ها وجود دارند که نشان دهنده زمان تعویض یک کپسول آتش نشانی هستند و از این رو باتوجه به این نکات و نشانه ها می توانید زمان تعویض کپسول آتش نشانی را متوجه شوید. در ادامه به نشانه های زمان تعویض کپسول آتش نشانی می پردازیم:

  • خوردگی و زنگ زدگی

محیط های مرطوب باعث زنگ زدگی می شوند و همین زند زدگی باعث شکستن یا از کار افتادن تجهیزات مانند بدنه کپسول می شود. بازرسی و تست این تجهیزات در فواصل زمانی مناسب برای جلوگیری از زنگ ‌زدگی و خوردگی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

  • تست هیدرواستاتیک ناموفق

تست هیدرواستاتیک برای بررسی یکپارچگی سیلندر انجام می‌ شود تا اگر یک کپسول آتش‌ نشانی در این آزمایش مردود گردد، باید حتما تعویض شود.

  • کاهش فشار

کاهش فشار کپسول اطفای حریق می تواند عملکرد کپسول را دچار مشکل کند و باعث شود کپسول کارکرد مناسبی نداشته باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا