مضرات پودر کپسول آتش نشانی

مضرات پودر کپسول آتش نشانی

فهرست مطالب

5
(1)

همه ما از کپسول های آتش نشانی استفاده کرده ایم و با آن آشناییت داریم، اما شاید درباره مضرات پودر کپسول آتش نشانی اطلاعاتی نداشته باشیم. کپسول های آتش نشانی پودر و گاز در کنار فوایدی که دارند، مضراتی نیز دارند که می توانند برای سلامتی مضر باشند. خاموش کننده های پودری در انواع و برندهای مختلفی تولید می شوند که هر یک می توانند مزایای مخصوص به خودشان را داشته باشند اما در کنار این مزایا باید به مضرات این محصولات نیز پرداخت. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به مضرات این کپسول ها بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص مضرات پودر کپسول آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه مضرات پودرهای خاموش کننده پاسخ به این سوالات
کاربرد کپسول های پودری
  • این کپسول ها مناسب کلاس های حریق A و B و C و E هستند.
پودر موجود در کپسول های آتش نشانی پودری
  • پودر موجود در این خاموش کننده ها در دو نوع ABCE و BCE می باشد.
مضرات پودر خاموش کننده آتش نشانی
  • تحریک پوستی
  • خارش پوستی
  • سوزش و خارش و قرمزی چشم
  • دارای پسماند زیاد
  • کاهش دید شدید
  • ته نشین شدن پودر موجود درون این کپسول ها
نکات ایمنی استفاده از کپسول های آتش نشانی پودری
  • در زمان استفاده از این کپسول ها حتما دستکش دست کنید و ماسک بزنید.
  • از کپسول مناسب جهت خاموش کردن آتش استفاده کنید.
  • از خاموش کننده دارای استاندارد استفاده کنید.

خریدی بصرفه و فوری: خرید انواع کپسول آتش نشانی

کاربرد کپسول های پودری

کپسول های پودری گروهی از کپسول های آتش نشانی هستند که ماهیت آن ها از پودر بوده و ماده محرک گاز جهت خارج شدن پودر موجود را دارند. کپسول های پودری برای گروه های حریق ABCE مناسب بوده و نوع خاموش کننده برروی کپسول آتش نشانی ذکر شده است و بسته به نوع حریق می توانید از کپسول مناسب جهت اطفاء حریق استفاده کنید.

  • آتش سوزی کلاس A: به آتش سوزی ناشی از چوب و کاغذ و موادی از این قبیل گفته می شود.
  • آتش سوزی کلاس B: آتش سوزی هایی نظیر بنزین، گازوئیل، گاز و … را آتش سوزی کلاس B می گویند.
  • آتش سوزی کلاس C: آتش سوزی هایی هستند که شامل اشتعال گازهای مختلف می شوند.
  • آتش سوزی کلاس E: به آتش سوزی های لوازم برقی گفته می شود.

پودر موجود در کپسول های آتش نشانی پودری

پودر موجود درون کپسول های آتش نشانی پودری بسته به نوع کپسول و برند تولید کننده متفاوت بوده و پودرهای خاموش کننده آتش دارای کیفیت های متفاوتی می باشد. مواد تشکیل دهنده این پودرها نظیر بی کربنات سدیم، کلرید پتاسیم، بی کربنات پتاسیم و … می باشد که موجب خاموش شدن حریق می شود. این خاموش کننده ها در دو نوع ABCE و BCE تولید می شوند که خاموش کننده های ABCE برای اطفاء حریق های با کلاس A و B و C و E مورد استفاده قرار می گیرد و خاموش کننده های نوع BCE نیز بری اطفاء حریق هایی با کلاس B و C و E مورد استفاده قرار می گیرند.

مضرات پودر خاموش کننده آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: بهترین کپسول آتش نشانی

مضرات پودر خاموش کننده آتش نشانی

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شدید، پودرهای بکار رفته در کپسول های آتش نشانی بی ضرر نیستند و می توانند مشکلاتی را برایتان بوجود بیاورند. این پودرها می توانند در برخی از موارد و برای برخی از افراد مشکلاتی نظیر تحریک پوستی، خارش پوستی، سوزش و خارش و قرمزی چشم را به همراه داشته باشند. همچنین در زمان استفاده از کپسول های پودری باید بسیار مراقب ریه تان باشید زیرا اگر این پودرها وارد ریه تان شوند می توانند باعث تداخل در اکسیژن رسانی شوند. همچنین اگر پودر موجود در کپسول های آتش نشانی پودری برروی قطعات سخت افزاری بنشیند می تواند باعث آسیب رساندن به قطعات سخت افزاری شود.

جدای از اینکه پودرهای آتش نشانی می توانند برروی سلامتی ما تاثیر مستقیم بگذارند، همچنین دارای معایب دیگری به نوبه خودشان هستند که می توان به پسماند زیاد آن ها اشاره کرد. پس از استفاده از کپسول های پودری باید ساعت ها وقت صرف تمیز کردن محیط کنید تا از آثار خاموش کننده پاک شود. مضرات و معایب کپسول های پودری به همینجا ختم نمی شود و زمانی که از این کپسول برای اطفاء حریق استفاده می کنید، ممیزان دید شما به شدت کاهش پیدا می کند و استفاده از این نوع خاموش کننده ها در محیط های بسته واقعا کار دشوار و خطرناکی است.

کپسول های پودری نظیر کپسول های پودر و گاز باید حتما سالیانه سرویس شوند تا در زمان استفاده بتوانند بهترین بازدهی را از خود نشان دهند. زمانی که این کپسول ها به صورت منظم بازبینی و سرویس نشوند، پودر موجود در آن ها ته نشین شده و عمل نکند. تمامی کپسول های آتش نشانی دارای مزایا و معایب مخصوص به خودشان هستند و قبل از خرید کپسول آتش نشانی مناسب محیط، باید به معایب و نکات استفاده از کپسول های آتش نشانی نیز بپردازید.

نکات ایمنی استفاده از کپسول های آتش نشانی پودری

کپسول های پودری بدلیل شیمیایی بودن باید در زمان استفاده به یکسری نکات ایمنی توجه کرد تا از آسیب به خودمان و اطرافیانمان جلوگیری بعمل آید.

  • در زمان استفاده از این کپسول ها حتما دستکش دست کنید و ماسک بزنید.
  • از کپسول مناسب جهت خاموش کردن آتش استفاده کنید.
  • از خاموش کننده دارای استاندارد استفاده کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا