معرفی انواع عینک ایمنی

معرفی انواع عینک ایمنی

فهرست مطالب

5
(1)

امروزه برای ایمنی هرچه بیشتر باید به تجهیزات ایمنی روی آورد تا بتوان از جان خود در برابر هرگونه خطری محافظت کرد؛ همچنین اغلب فعالیت ها نیازمند این است که از چشمانمان بتوانیم به خوبی محافظت کنیم. توجه داشته باشید که یک لحظ غفلت در محیط کار و استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی مناسب می تواند باعث آسیب جدی به جان ما شود که شاید هیچوقت نتوان آن را جبران کرد. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به معرفی انواع عینک ایمنی بپردازیم تا با استفاده از این عینک ها بتوانید در تمامی مشاغل و فعالیت های پرخطر از چشمان خود محافظت کنید.

کاربر عزیز فروشگاه اینترنتی هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص معرفی انواع عینک ایمنی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه عینک ایمنی پاسخ به این سوالات
عینک ایمنی چیست؟
  • عینک های ایمنی یکی از تجهیزات مهم حفاظت فردی هستند که از چشمان شما در برابر هرگونه آسیب جلوگیری بعمل می آورند.
کاربرد عینک ایمنی کار
  • عینک های ایمنی انواع مختلفی دارند و از چشمان شما در برابر هرگونه خطر محافظت می کنند.
ویژگی های عینک ایمنی
  • مقاوم در برابر انواع ضربه
  • مراقبت از چشمان شما در برابر نور، مواد شیمیایی و پرتاب اجسام مختلف
انواع عینک های ایمنی
  • عینک ایمنی جوشکاری
  • عینک ایمنی محافظ لیزر
  • عینک ایمنی آزمایشگاهی
  • عینک بغل دار ایمنی
  • عینک ایمنی گاگل
  • عینک ایمنی پارکسون

پیشنهاد فوری و بصرفه هایپر: خرید انواع عینک ایمنی

عینک ایمنی چیست؟

عینک های ایمنی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی در محط های کاری و پرخطر است از مهم ترین عضو بدن ما یعنی چشمانمان در برابر انواع آسیب های مختلف همچون اصابت انواع اشیاء، نور و مواد شیمیایی و غیره محافظت می کند. عینک های ایمنی در همه مشاغل به خوبی می توانند سبب پیشگیری از هرگونه آسیب و کاهش خطر به چشمان می شوند. عینک های ایمنی مختلفی در بازار موجود می باشند که هریک از این عینک ها برای مشاغل مختلفی طراحی و ساخته شده اند تا ایمنی بیشتری را به افراد بدهند.

عینک ایمنی چیست؟

پشنهاد خواندنی هایپر: عینک جوشکاری چیست؟ بهترین برند عینک جوشکاری

کاربرد عینک ایمنی کار

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، عینک های ایمنی از چشمان شما که اصلی ترین عضو و حساس ترین عضو می باشد محافظت می کند. استفاده از این عینک در محیط های کاری که احتمال آسیب به چشمان وجود دارد بسیار حائز اهمیت است و استفاده از آن نیز اجباری می باشد.

ویژگی های عینک ایمنی

عینک های ایمنی در انواع مختلفی تولید و طراحی می شوند و از این رو هریک از عینک های تولید شده دارای ویژگی های مخصوص به خودشان هستند که بسته به نیازتان می توانید انتخاب و خریدتان را انجام دهید. اصولا عینک های ایمنی در نوع لنز و نوع محافظت با یکدیگر متمایز هستند. در ادامه به عدسی و لنزهای رنگی این عینک ها می پردازیم.

برای تولید عینک های ایمنی اصولا از عدسی های پلاستیکی استفده می شود تا اگر ضربه ای به آن وارد شد بتواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد. استفاده از عدسی های پلی کربنات نیز بسیار شایع است اما کیفیت پایین تری دارند اما مقاومت بالاتری در بربر ضربه از خود نشان می دهند. همچنین این نوع عدسی ها دارای قیمت بسیار مناسب تری هستند. همچنین بسته به محیطی که در آن در حال فعایت هستید می توانید از لنزها و عدسی های رنگی نیز استفاده کنید. مثلا می توان از لنزهای قطبی برای افرادی که در محیط باز مشغول به کار هستند یا چشمانی حساس دارند استفاده کرد.

انواع عینک های ایمنی

پشنهاد خواندنی هایپر: اهمیت استفاده از تجهیزات حفاظت فردی

انواع عینک های ایمنی

عینک های ایمنی دارای انواع مختلفی هستند و هریک از این عینک ها برای مشاغل مختلفی طراحی و ساخته می شوند و از این رو باید در زمان تهیه این نوع عینک های ایمنی به نوع و مدل آن ها به خوبی دقت کنید تا عینک مناسب را خریداری کنید. در ادامه به انواع عینک های ایمنی می پردازیم:

عینک ایمنی جوشکاری: عینک های ایمنی جوشکاری در سایزهای مختلفی توسط شرکت های متعددی طراحی و تولید می شوند. این عینک ها در برابر نورهای مرئی و فرابنفش مقاوم می باشند و وزن سبکی نیز دارند. همچنین در برابر خراشیدگی نیز می توانند مقاومت خوبی از خود نشان دهند اما یک نقطه ضعف بزرگ دارند و آن هم کاهش دید کاربر است که شاید در برخی از موارد اذیت کننده باشد.

عینک ایمنی محافظ لیزر: اگر در مشاغلی فعالیت دارید که با لیزر سروکار دارید، عینک های ایمنی محافظ لیزر بهترین گزینه برای شما هستند. این عینک ها در برابر لیزر و اشعه های مختلف مقاومت بالایی دارند و از چشمان شما در برابر تاثیر مضر این عوامل خارجی محافظت می کنند.

عینک ایمنی آزمایشگاهی: عیک های ایمنی آزمایشگاهی نوعی عینک ایمنی بغل دار هستند که اطراف چشم را به خوبی پوشش می دهند. این عینک ها از جنس مقاومی سخته می شوند تا در برابر مواد حلال و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین عینک های آزمایشگاهی دارای وزنی سبک بوده و قابلیت شستشو نیز دارند.

عینک بغل دار ایمنی: اگر مشغول کارهای سنعتی هستید، عینک های بغل دار امنی بهترین انتخاب برای شما هستند زیرا می توانند به خوبی از تمامی قسمت های چشمان شما در انواع اشیاء همچون اشیا ریز و برنده، پلیسه های فلزات، براده های چوب و … محافظت کنند.

عینک ایمنی گاگل: عینک های گاگل دارای طراحی بسیار شکیل و حرفه ای هستند تا تمامی قسمت های چشم را پوشش دهند. این عینک ها از چشمان شما در برابر نور و مواد شیمیایی و ضربات مختلف محافظت می کنند و بهترین انتخاب برای دریافت ایمنی حداکثری می باشند.

عینک ایمنی پارکسون: عینک های پارکسون یکی از عینک هایی استکه برای تمامی مشاغل و شرایط قابلیت استفاده دارد و  استفاده از آن نیز بسیار راحت است و مقاومت بسیار خوبی نیز در برابر تمام خطرات احتمالی به چشمان شما می دهد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا