جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی

جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی

فهرست مطالب

5
(1)

همواره جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی مورد استقبال بسیاری قرار می گیرند زیرا با استفاده از تکنولوژی های جدید می توان از بروز حریق جلوگیری نمود، همچنین با تکنولوژی های روز آتش نشانان ایمنی بیشتری دارند و حریق نیز با سرعت بیشتری اطفاء حریق شود. آتش عنصری است که وحشت به دل هر آدمی می اندازد و از این رو استفاده از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی ها می تواند از این اتفاق تلخ جلوگیری کند؛ هماطور که می دانید سلاح های سنتی در برابر حریق های امروز کارایی ندارند و باید از جدیدترین تکنولوژی ها برای اطفاء حریق استفاده نمود. در ادامه همراه فروشگاه هایپرفایر باشید تا به این جدیدترین اختراعات بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه بروترین اختراعات آتش نشانی پاسخ به این سوالات
جدیدترین اختراعات در زمینه آتش نشانی
  • پهپادهای آتش‌ نشانی
  • سیستم‌ های اطفاء حریق با امواج صوتی
  • لباس‌ های محافظ هوشمند
  • ربات‌ های آتش‌ نشان
  • مواد ضد حریق جدید
  • هواپیماهای آتش نشانی
  • اسپرینکلر Hi-Fog
  • توپ اطفاء حریق

جدیدترین اختراعات در زمینه آتش نشانی

در ادامه به جدیدترین و بروزترین اختراعات در زمینه آتش نشانی خواهیم پرداخت که با استفاده از این اختراعات می توان جان انسان ها را ساده تر و سریعتر نجات داد. از پهپادهای آتش نشان گرفته تا ابزارهای اطفاء حریق مدرن و ساده ای که قابلیت استفاده توسط هر شخصی را دارد. در ادامه به برخی از این اختراعات می پرادازیم که قطعا شگفت زده خواهید شد.

پهپادهای آتش‌ نشانی

رفتن به دل دود و آتش برای آتش نشانان قطعا دشوار است و در چنین شرایطی نیازمند پرندگان کوچک و از جنس آهن هستیم که بتوانیم آتش را بهتر مدیریت کنیم. پهپادهای آتش نشانی جدیدترین اختراع آتش نشانی هستند که در دنیای اطفای حریق غوغا به پا کرده اند. این پرندگان آهنی کوچک قابلیت دسترسی به نقاط صعب‌ العبور را می دهند و همچنین با استفاده از آن ها می توان به خوبی نقشه برداری و جمع آوری اطلاعات از محیط را انجام داد. همچنین با استفاده از این پرنده ها می توان بازماندگان و مصدومان را نیز رصد کرد که موجب کاهش خطرات انسانی می شود.

پهپادهای آتش نشانی دارای انواع مختلفی هستند که می توان به پهپادهایی با بال ثابت، پهپادهایی با چند روتور و پهپادهای ترکیبی اشاره کرد.

جدیدترین اختراعات در زمینه آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: مضرات پودر کپسول آتش نشانی

سیستم‌ های اطفاء حریق با امواج صوتی

همه ما از تجهیزات اطفاء حریق سنتی برای خاموش کرن آتش استفاده می کنیم که این تجهیزات شامل کپسول های آتش نشانی، آب و … می شود. اما با پیشرفت تکنولوژی اطفاء حریق با استفاده از امواج صوتی تنها یک رویا نیست. این سیستم ها با استفاده از امواج صوتی فرکانس پایین باعث لرزش در مولکول های آتش می شوند و درنهایت حریق متلاشی می شود. مزایای این سیستم کارایی و سرعت بالا، عدم نیاز به اب و مواد خاموش کنند و ایمنی بالا می باشد. همچنین با این روش هیچ آسیبی به محیط زیست زده نمی شود و کاملا محیط زیست دوست است.

لباس‌ های محافظ هوشمند

آتش نشانان نیازمند لباس هایی مقاوم هستند که بتوانند با استفاده از آن ها به دل حریق بزنند و افراد گیر کرده در دل آتش را نجات دهند. لباس های آتش نشانی هوشمند جدید به حسگرهایی مجهز شده اند که می توانند علائم حیاتی آتش نشان را نیز مورد بررسی و سنجش قرار دهند. این لباس ها ضربان قلب، دمای بدن و … آتش نشانان را اندازه گیری می کنند و با این کار می توان اطلاعاتی از وضعیت سلامتی آتش نشانان در دل آتش بدست آورد.

لباس‌ های محافظ هوشمند

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: تجهیزات ایمنی و پزشکی مورد نیاز در خانه

ربات‌ های آتش‌ نشان

ربات های آتش نشان را قطعا می شناسید و به خوبی می دانید چه وظایفی دارند. باگذشت زمان این نوع از ربات های آتش نشانی نیز پیشرفت کردند و حال شاهد نمونه های مختلفی از این ربات ها هستیم که هریک از آن ها می توانند به نوعی خدمت رسانی کنند.

مواد ضد حریق جدید

مواد ضد حریق جدید به لطف تکنولوژی هایی نظیر تکنولوژی نانو، توانسته اند مصالح ساختمانی را در برابر حریق مقاوم سازند و درنهایت حریق بسیار کندتر از چیزی که تصورش را کند شکل می گیرد و گسترش پیدا می کند. این مواد در مصالح ساختمانی جدید وجود دارند و می تواننداز جان و مال شما در برابر گسترش سریع حریق جلوگیری بعمل آورد.

هواپیماهای آتش نشانی

خرید اختراع جدید آتش نشانی: خرید توپ اطفاء حریق

هواپیماهای آتش نشانی

اطفاء حریق هوایی یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از گسترش و خاموش کردن آتش است. از هواپیماها و به صورت کلی اطفاء حریق هوایی اغلب برای آتش سوزی جنگل ها مورد استفاده قرار می گیرد. بالگردها و هواپیماهای خاصی به منظور اطفاء حریق هوایی طراحی و ساخته شده اند که بسته به نوع محیط و نوع آتش سوزی استفاده از آن ها متفاوت خواهد بود.

اسپرینکلر Hi-Fog

اسپرینکلرهای مه آب یا Hi-Fog نسل جدید اسپرینکلر بوده که توسط کمپانی فنلاندی Marioff corporation ابداع گردید. این سیستم با استفاده از ایجاد مه آب اکسیژن را از روز آتش جا به جا می کند که این امر باعث خاموش شدن حریق می شود. این نوع از سیستم اطفاء حریق برای انسان و محیط زیست زیان آور نیست و نصب آن آسان است. همانند سایر اسپرینکلرها، این نوع از اسپرینکلرها نیز در محدوده های دمایی خاص فعال می شوند و از گسترش آتش سوزی جلوگیری می کنند.

Fire Extinguisher Ball (توپ‌ اطفا حریق)

توپ اطفاء حریق، اختراع جدیدی بوده که قدرت بالایی دارد و توسط تمامی افراد جامعه قابلیت استفاده دارد. این توپ در واقع یک توپ کوچک حاوی پودر خاموش کننده بوده که پس از مواجه با آتش می تواند 3 الی 5 ثانیه ای فعال شود. همچنین این توپ قابلیت اطفاء اتوماتیک نیز دارد و تا شعاع 3 متر مکعب قابلیت خاموش کنندگی دارد. در ایران، شرکت همیار انرژی تنها تولید کننده توپ اطفاء حریق می باشد که می توانید با قیمتی مناسب این محصول را خریداری کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا