فن ضد انفجار و کاربرد آن

فن ضد انفجار و کاربرد آن

فهرست مطالب

0
(0)

فن ضد انفجار که آن را با نام اگزاست فن ضد انفجار نیز شنیده ایم یکی از بهترین و ضروری ترین وسایل ضد انفجار است که در این مقاله قصد داریم تا به فن ضد انفجار و کاربرد آن بپردازیم. لازم به ذکر است که به فن ضد انفجار فن دمنده مکنده نیزگفته می شود که هدف از طراحی و تولید این دستگاه، ایمنی صنایع بزرگی نظیر پتروشیمی ها و محیط های صنعتی بزرگ می باشد که استفاده از آن در چنین مکان هایی قطعا ضروری است. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به این مقاله کاربردی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص فن ضد انفجار دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه فن ضد حریق پاسخ به این سوالات
فن ضد انفجار چیست؟
  • فن ضد حریق یا همان دمنده مکنده یک دستگاه تهویه است که برای مهار انفجار آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد.
کاربرد فن ضد انفجار
  • تهویه درست و دقیق محیط
  • جابجایی و انتقال اتمسفر گازی یا غبارآلود قابل انفجار
  • خنک کردن تجهیزات
ویژگی های فن ضد انفجار
  • دارای استاندارد AMCA
  • ضد جرقه
  • ضد گرما
اهمیت خرید فن ضد انفجار
  • اگر صاحب کسب و کار بزرگ و یا مدیر صنایع بزرگ هستید قطعا به فن ضد انفجار نیاز دارید.

پیشنهاد خواندنی هایرفایر: دتکتور دود چگونه کار می کند؟

فن ضد انفجار چیست؟

فن ضد انفجار یا فن دمنده و مکنده یک دستگاه تهویه است که به منظور مهار انفجارهای ناشی از آتش سوزی طراحی شده که یک ساختار فیزیکی و مکانیکی برای جلوگیری از گسترش انفجار و گسترش آتش دارد. مکان هایی که انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) آن را خطرآفرین نامیده است، باید حتما از چنین فنی استفاده کنند و صنعتگران نیز استفاده از این فن را یکی از الزمات صنایع بزرگ می دانند. این نوع از فن ها با توجه به ریزترین نکاتو جزئیات طراحی شده اند تا کوچکترین گرما و جرقه و … را نداشته باشند و بتوان از آن ها در تمامی مکان های حساس استفاده کرد.

پس نصب و استفاده از یک فن ضد انفجار در صنایع بزرگی نظیر پتروشیمی ها، محیط های ذخیره مایعات قابل اشتعال، سیستم های تهویه شیمیایی، شرکت های تولید رنگ و … ضروری بوده و با هزینه ای بسیار ناچیز می توانید از بروز خسارات چند صد میلیاردی جلوگیری کنید.

فن ضد انفجار چیست؟

خرید بصرفه: خرید انواع دمنده و مکنده

کاربرد فن ضد انفجار

تفاوت میان یک فن ضدانفجار با فن های سنتی در این است که این فن ها با ریزترین جزئیات طراحی و ساخته شده اند و همچنین می توانند به بهترین شکل ممکن در مکان های بسیار حیاتی و مهم فعالیت کنند. کاربرد فن های ضدحریق به شرح زیر است:

  • تهویه درست و دقیق محیط
  • جابجایی و انتقال اتمسفر گازی یا غبارآلود قابل انفجار
  • خنک کردن تجهیزات

ویژگی های فن ضد انفجار

فن دمنده مکنده یا همان فن ضد انفجار خودمان از لحاظ مکانیکی دارای متریال خاصی می باشد که از بروز هرگونه مشکل احتمالی از جمله شکستگی و یا حتی کوپکترین جرقه نیز خودداری نماید. همچنین این محصول همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، باعث قوس های الکترونیکی و افزایش دما در محیط نصب شده نمی شود و با اقدامات پیشگیرانه ای که برروی این محصول انجام شده مناسب برای حساس ترین مکان ها نیز می باشد. لازم به ذکر است که این فن ها باید به صورت دوره ای مورد تست و بررسی قرار گیرند تا همواره بتوانند بهترین بازدهی را داشته باشند. اگزاست فن ضد انفجار محصولی است که دارای استاندارد انجمن بین المللی حرکت و کنترل هوا (AMCA) بوده که به شرح زیر است:

  • استاندارد نوع A: این استاندارد یعنی سازنده ملزم است تا تمامی اجزای جریان هوا در این فن باشند. آلومینیوم یکی از کاربردی ترین ماده ای است که در این فن باید مورد استفاده قرار گیرد تا فن ضد حریق را در برابر جرقه مقاوم سازد.
  • استاندارد نوع B: این قسمت از استاندارد نشان می دهد که یک پروانه مقاوم در برابر جرقه باید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین یک ماده غیر فلزی برای ایجاد حلقه ای مالشی که شفت از طریق آن وارد محیط دتگاه گردد تا از بروز جرقه جلوگیری شود. ساختار باید به صورتی باشد که شفت و یاتاقان ها و پروانه نتوانند تکان بخورند و درجای خود چفت باشند تا بهترین خروجی را دریافت کنیم.
  • استاندارد نوع C: این استاندارد حرکت دو قسمتی فن در حین کار را در نظر می گیرد و بیان می کند که هیچ یک از قطعات نباید با یکدیگر تماس داشته باشند. همچنین ذکر شده که تمامی قطعات باید با زمین تماس داشته باشند تا بتوانیم الکتریسیته ساکن را نیز فورا دفع کنیم. این موارد باعث شده تا فن های ضد انفجار بهترین گزینه باشند و با دفع الکتریسیته ساکن و جلوگیری از ایجاد الکتریسیته می توان اطمینان داشت که هیچ آسیبی به قطعات موجود وارد نخواهد شد.

ویژگی های فن ضد انفجار

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی

اهمیت خرید فن ضد انفجار

اگر دارای کسب و کار بزرگی هستید که دارای دستگاه های حساس می باشید، همچنین اگر صنایع بزرگی را مدیریت می کنید، باید توجه داشته باشید که استفاده از چنین فنی یک از واجبات مهمی است که می تواند شما را از شر بسیاری از مشکلات احتمالی در امان قرار دهد. حال با خواندن این مقاله و توضیحاتی که دادیم باید بدانید که فن های ضد انفجار برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر. همچنین اگر قصد خرید فن های دمنده و مکنده را داشتید، فروشگاه ما با بهترین قیمت این محصول را برای عرضه قرار داده است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا