کمربند ایمنی کار در ارتفاع چیست؟

کمربند ایمنی کار در ارتفاع چیست؟

فهرست مطالب

0
(0)

قطعا برای افرادی که در ارتفاع کار می کنند، کمربند ایمنی کار در ارتفاع یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایلی است که به آن برای کار کردن نیاز دارند و از این رو در این مقاله به کمربند ایمنی کار در ارتفاع چیست؟ و ویژگی و انواع آتش می پردازیم. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به این کمربندی ایمنی کار بپرازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص کمربند ایمنی کار در ارتفاع دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه کمربند ایمنی کار در ارتفاع پاسخ به این سوالات
کمربند ایمنی کار در ارتفاع
  • نوعی کمربند است که از کارگران در ارتفاع محاظفت می کند.
انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع
  • کمربند ایمنی کار در ارتفاع معمولی
  • کمربند ایمنی کار در ارتفاع تمام بدن
  • کمربند ایمنی شوک دار
  • کمربند ایمنی پاراشوت
  • کمربند ایمنی دو قلاب
استاندارد کمربند ایمنی کار در ارتفاع
  • استاندارد EN361
  • استاندارد EN358
ویژگی کمربندهای کار در ارتفاع
  • بسته به نوع و مد کمربند ویژگی های آن نیز متفاوت است.

خریدی بصرفه: انواع تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع

کمربند ایمنی کار در ارتفاع

کمربند ایمنی برای کار در ارتفاع نوعی وسیله حفاظتی است که از سقوط کارگران از ارتفاع جلوگیری بعمل می آورد. کارگران هنگام کار در ارتفاع قطعا جهت حفظ ایمنی هچه بیشتر به این کمربندها نیاز دارند. با استفاده از این کمربندها می توانید مطمئن باشید که حادثه ای در اتفاع برای شما رقم نخواهد خورد و درامنیت کامل می توانید در ارتفاع به فعالیت خود ادامه دهید.

انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع

شرکت های مختلفی کمربند ایمنی طراحی و تولید می کنند و این کمربندهادر انواع مدل های مختلف وجود دارد که می توان به کمربند ایمنی کار در ارتفاع تمام بدن، کمربند ایمنی کار در ارتفاع معمولی، کمربند ایمنی پاراشوت و کمربند ایمنی دو قلاب اشاره کرد که در ادامه به صورت کامل و جامع به آن می پردازیم.

کمربند ایمنی کار در ارتفاع

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: تفاوت کفش ایمنی و کوهنوردی

کمربند ایمنی کار در ارتفاع معمولی

کمربندهای ایمنی معمولی نوعی کمربند هستند که به دور کمر بسته می شوند و از سقوط افراد جلوگیری می کنند. از این کمربند ایمنی تکنسین های برق و افرادی که در ارتفاع کم مشغول به کار هستند استفاده خواهند کرد.

کمربند ایمنی کار در ارتفاع تمام بدن

کمربند ایمنی کار در ارتفاع تمام بدن کمربندی تمام بدن بوده که به قسمت هایمختلفی از بدن متصل می شود و از سقوط افراد از ارفاع جلوگیری بعمل می آورد. این نوع کمربند حرفه ای بوده و اغلب افراد که در ارتفاع زیاد کار می کنند از آن استفاده می کنند.

کمربند ایمنی شوک دار

کمربند ایمنی شوک دار همانطور که از نامشان پیدا است دارای لنیاردی است برای کنترل ضربه در هنگام سقوط. در واقع این کمربند ضربه ای که در هنگام سقوط به بدن وارد می شود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و از جان شما محافظت کند.

کمربند ایمنی پاراشوت

کمربند ایمنی پاراشوت نوعی دیگر از هارنس است که در عملیات های امداد و نجات و کار در ارتفاع عموما از این محصول استفاده می شود. در این نوع هارنس شاهد قلای بزرگ هستیم که ایمنی مناسبی را به کارگران می دهد.

کمربند ایمنی دو قلاب

کمربند ایمنی دو قلاب یکی از ساده ترین و کاربردی ترین کمربند های موجود در بازار می باشد که بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد می تواند کاربرد های فراوانی نیز داشته باشد. این کمربند دارای 2 عدد لنیارد است که ارای طولی بین 1 تا 5/1 متر می باشد.

ویژگی کمربندهای کار در ارتفاع

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی

استاندارد کمربند ایمنی کار در ارتفاع

کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع باید دارای دو استاندارد مهم باشند تا کیفیت، میزان مقاومت و حفاظت مناسب از افراد را به خوبی رعایت کرده باشند. در ادامه به این دو استاندارد می پردازیم.

  • استاندارد EN361
  • استاندارد EN358

استاندارد EN361 و استاندارد EN358 استانداردهایی هستند که برا کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع در نظر گرفته شده است. جنس درینگ طبق این استانداردها باید از فولاد یا آلومینیوم باشد و از جوش دادن قطعات ایمنی جلوگیری بعمل آید. همچنین دو رینگ در پهلوی چپ و راست باید قرار داده شود و همچنین در هنگام خرید باید به سایز کمربند دقت شود.

ویژگی کمربندهای کار در ارتفاع

کمربندهای ایمنی کار در ارتفاع یا هارنش از جان ما در ارتفاعات حفاظت می کند و این تجهیزات از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند. کمربند ایمنی کار در ارتفاع، بسته به نوع فعالیتی که انجام می دهد، دارای ویژگی های متفاوتی هستند که بهتر است پیش از خرید در خصوص قابلیت های کمربند ایمنی اطلاعات کسب کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا