تفاوت کفش ایمنی و کوهنوردی

تفاوت کفش ایمنی و کوهنوردی

فهرست مطالب

5
(1)

آیا تفاوت کفش ایمنی و کوهنوردی را می دانید؟ چرا بسیاری از افراد تفاوت این دو کفش را باهم اشتباه می گیرند؟ آیا از تفاوت ها و ویژگی های این دو کفش آگاهی دارید؟ این بار در مجله اینترنتی هایپرفایر قصد داریم تا به تمامی سوالات شما در مورد کفش های ایمنی و کوهنوردی پاسخ دهیم تا بتوانید در زمان خرید بهترین انتخاب را داشته باشید. در واقع کفش های ایمنی و کوهنوردی بسیار شبیه به هم هستند و از این رو می توان آن ها را برادر یکدیگر خواند اما تفاوت های بسیاری نیز میان این دو کفش است. در ادامه همراه ما بشید تا به این مقاله آموزشی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص کفش ایمنی و کوهنوردی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه کفش های ایمنی و کوهنوردی پاسخ به این سوالات
کفش ایمنی چیست؟
  • کفش ایمنی برای حفاظت از پاهای شما در محیط کار طراحی و تولید می شود.
  • این نوع از کفش ها می توانند از برخورد اجسام مختلف به پاهای شما جلوگیری بعمل آورند.
کفش کوهنوردی چیست؟
  • کفش های کوهنوردی برای گشت و گذار و مراقبت از پاهای شما در طبیعت ساخته شده اند.
چرا تجهیزات ایمنی برای کارگران؟
  • با استفاده از تجهیزات ایمنی می توانید ایمنی لازم در محیط کار را داشته باشید و از حوادث مختلف در امان بمانید.
ویژگی کفش های کوهنوردی و ایمنی
  • کفش های ایمنی دارای سرپنجه های آهنی، چرم مخصوص و مقاومت در برابر انواع آسیب هستند.
  • کفش ها کوهنوری بسیار راحت بوده و مقاومت خوبی در برابر سنگ و … دارند و می توانند از پاهای شما در طبیعت محافظت کنند.
تفاوت کفش کوهنوردی و ایمنی
  • جنس کفش ها
  • مقاومت کفش ها
  • انعطاف‌ پذیری کفش ها

خریدی بصرفه: خرید انواع کفش ایمنی و کفش کوهنوردی

کفش ایمنی چیست؟

کفش ایمنی همانطور که از نامش مشخص است، برای محافظت از افراد در زمان کار و یا فعالیت خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این کفش از مواد بسیار مقاوم ساخته می شود تا از بروز آسیب به پا جلوگیری کند. این نوع از کفش ها آسیب هایی همچون بریدگی پا، ضربه شدید به پا و … را به خوبی دفع می کنند و بهترین محافظ پا برای کارگران و مشاغل سخت حساب می شوند.

کفش کوهنوردی چیست؟

کفش های کوهنوردی نوعی کفش است که برای گشت و گذار در طبیعت مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند از پاهای شما در برابر حوادث طبیعی محافظت کند. این نوع از کفش ها معمولا دارای یک پوشش سخت هستند و زیره سخت و مقاومی نیز دارند و به خوبی می توانند ضربه گیری کنند و حتی از لیز خوردن شما نیز جلوگیری بعمل آورند.

کفش کوهنوردی چیست؟

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: انواع کفش ایمنی

چرا تجهیزات ایمنی برای کارگران؟

همه ما با تجهیزات ایمنی آشنایی کامل داریم و به خوبی می دانیم که در زمان کار باید حتما لباس های ایمنی مخصوصی را به تن کنیم تا همواره از ایمنی بالایی برخوردار باشیم. کفش های ایمنی نیز بخشی از تجهیزات ایمنی محسوب می شوند که حتما باید تمامی کارگران از آن استفاده کنند، اما برخی از کارگران از کفش های کوهنوردی بجای کفش های ایمنی استفاده می کنند و کاربرد هردوی این کفش ها را نیز یکی می دانند. استفاده کارگران از این کفش ها نیز دلیل دارد و دلیل اصلی آن راجتی بیشار نسبت به کفش های ایمنی می باشد.

دلیل دیگری که کارگران از این کفش ها استفاده می کنند، سبک بودن آن می باشد که از این رو باعث می شود تا دیرتر خسته شوند. اما لازم به ذکر است که کفش های کوهنوردی واقعا برای کار مناسب نیستند و به دلیل عاج نداشتن کفش های کوهنوردی اصلا ایمنی ندارند و می توانند جان کارگر را به خطر بی اندازند.

ویژگی کفش های کوهنوردی و ایمنی

هریک از کفش های ایمنی و کوهنوردی دارای ویژگی های مخصوص به خودشان هستند که این دو کفش را نسبت به یکدیگر متمایز می سازند. کفش های ایمنی در دسته تجهیزات ایمنی و کار قرار می گیرند و دارای سرپنجه های آهن هستند تا خیلی حرفه ای از کفش کارگران عزیز محافظت کنند. همچنین کفش های ایمنی از چرم مخصوص ساخته می شود و از این رو از سایر کفش ها متمایز می شود.

اما کفش های کوهنوردی داای پنجه آهنی نیستند و همین موضوع می تواند باعث آسیب شدید به پا گردد. همچنین فش های کوهنوردی از پارچه ساخته می شوند و نمی توانند مقاومت چرم مخصوص کفش های ایمنی را داشته باشند. همچنین لبه های کوتاه و نرم یکی دگر از مزایای کفش های کوهنوردی است و این ویژگی ها همگی نشان می دهند که اصلا برای کار مناسب نیستند.

ویژگی کفش های کوهنوردی و ایمنی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: بهترین وسایل کوهنوردی مبتدی

تفاوت کفش کوهنوردی و ایمنی

در ادامه به تفاوت هایی می پردازیم که بسیار بهتر درک کنید که هریک از این کفش ها دقیقا برای چه کاری ساخته شده اند:

جنس کفش ها

  • کفش های کوهنوردی معمولا از پارچه، گورتگس، نایلون و پلی استر ساخته می شوند که مقاومت بالایی دارند و می توانند در برابر سنگ ها مقاومت مناسب و خوبی نشان دهند.
  • کفش های ایمنی نیز معمولا از پلی اورتان ساخت می شود که ماده مقاومی است و با توجه به مقاومت بالایی سرپنجه ها می تواند مقاومت بسیار بسیار خوبی را در برابر اجسام مختلف نشان دهد.

مقاومت کفش ها

  • کفش های کوهنوردی در برابر ضربات ناشی از سنگ، اب و تمامی شوک ها مقاوم هستند و بهترین بازدهی را برای یک طبیعت گردی عالی تقدیمتان می کنند.
  • اما کفش های ایمنی باید در برابر خطرات ناشی از محیط کار مقاوم باشند و می توانند از پاهای شما در برابر سقوط اجسام، مواد شیمیایی، روغن‌ها و … مراقبت کنند.

انعطاف‌ پذیری کفش ها

  • در انعطاف پذیری کفش های کوهنوردی شکی نیست، زیرا برای طبیعت گردی ساخته شده اند و می توانند بهترین بازدهی را داشته باشند.
  • کفش های ایمنی اما انعطاف پذیری کمتری دارند تا از پاهای شما در برابر ضربات مختلف مراقبت کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا