معرفی انواع کوپلینگ آتش نشانی

معرفی انواع کوپلینگ آتش نشانی

فهرست مطالب

5
(1)

کوپلینگ های آتش نشانی یکی از قطعات مورد استفاده در حوزه آتش نشانی می باشند که به دو سر شیلنگ آتش نشانی متصل می شوند و دارای انواع مختلفی هستند که در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هایپرفایر به معرفی انواع کوپلینگ آتش نشانی می پردازیم تا بیشتر با این قطعه آشنا شوید.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص کوپلینگ آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه کوپلینگ آتش نشانی پاسخ به این سوالات
کوپلینگ آتش نشانی چیست؟
  • کوپلینگ ها دارای یک قسمت ورودی آب و خروجی آب می باشند که برایمصارف مختلفی طراحی و تولید می شوند.
ساختار کوپلینگ آتش نشانی
  • کوپلینگ ها به صورت ریخته گری دایکاست تولی می شوند.
  • هریک از اجزای کوپلینگ ها قابلیت تعویض دارد.
نحوه عملکرد کوپلینگ آتش نشانی
  • کوپلینگ ها از یک سر آب را گرفته و از سر دیگر آن را خارج می کنند.
انواع کوپلینگ آتش نشانی
  • کوپلینگ Storz
  • کوپلینگ UNI
  • کوپلینگ NH
  • کوپلینگ Barcelona
  • کوپلینگ Camlock
  • کوپلینگ Machino
  • کوپلینگ Guillemin Symmetrical
  • کوپلینگ Nakajima

خریدی بصرفه و فوری: خرید انواع اتصالات آتش نشانی

کوپلینگ آتش نشانی چیست؟

کوپلینگ آتش نشانی یا تبدیل آلومینیومی وسیله ای می باشد که از یک سر آب را می گیرد و از سر دیگر آب را پس می دهد. کوپلینگ ها به صورت جفت مورد استفاده قرار می گیرند و به دو سر شیلنگ آتش نشانی متصل می شوند. جنس تمامی کوپلینگ ها از آلومینیوم بسیار مقاوم است و هریک از این کوپلینگ ها دارای دو عدد واشر آببندی شده هستند که قابلیت تعویض را نیز دارا می باشند. اغلب این محصولات درسایزهای 1 اینچ، 1.5 اینج و 2.5 اینچ مورد استفاده قار می گیرند و برای خودروهای آتش نشانی شاهد استفاده از سایزهای 2.5 و 4 اینچی هستیم.

ساختار کوپلینگ آتش نشانی

کوپلینگ های آتش نشانی در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند که این فرآیند به صورت ریخته گری دایکاست صورت می گیرد. بسیاری از کوپلینگ ها به صورت یکسره تولید نمی شوند و از این رو قابلیت تعویض هریک از قسمت ها را در صورت مشکل به ما می دهند. در ایران نیز شرکت های بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید کوپلینگ فعالیت می کنند و از این رو تمامی قطعات و وسایل مورد نیاز این محصول به راحتی در بازار مکوجود می باشد.

کوپلینگ آتش نشانی چیست؟

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: جدیدترین اختراعات در حوزه آتش‌ نشانی

نحوه عملکرد کوپلینگ آتش نشانی

نحوه عملکرد کوپلینگ ها قطعا برایتان سوال است، همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، این محصولات به صورت جفت به فروش می رسند و از یک سر نقش گیرنده آب و از سر دیگر آب را خارج می کنند. کوپلینگ های آتش نشانی با استفاده از سیم مفتول و یا سیم مفتولی نرم گالوانیزه به شیلنگ متصل می شوند. در ادامه به انواع کوپلینگ می پردازیم.

انواع کوپلینگ آتش نشانی

  • کوپلینگ Storz
  • کوپلینگ UNI
  • کوپلینگ NH
  • کوپلینگ Barcelona
  • کوپلینگ Camlock
  • کوپلینگ Machino
  • کوپلینگ Guillemin Symmetrical
  • کوپلینگ Nakajima

کوپلینگ Storz

کوپلینگ Storz توسط فردی به نام کارل اگوست گایدو استورز اختراع شد که پس از آن در آتش نشانی های سراسر آلمان مورد استفاده قرار گرفت. کوپلینگ Storz یک کوپلینگ آلمانی است که دارای استاندارد بوده و می تواند شیلنگ های آتش نشانی قطر بزرگ را به هیدرانت آتش نشانی متصل کند. با استفاده از این قطعه می توان آب را به اسپرینکلرهای آتش نشانی رساند و حریق را به راحتی اطفاء کرد.

کوپلینگ Storz

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: جعبه آتش نشانی چیست؟

کوپلینگ ایتالیایی UNI

کوپلینگ های UNI از جنس استنلس استیل هستند که داراییک واشر برای جلوگیری از نشت آب هستند و این شرکت کوپلینگ های خود را در انواع مختلفی طراحی و تولید می کند تا تمامی افراد بتوانند از آن استفاده کنند. کوپلینگ های این برند را می توان به سادگی نصب نمود و به تمامی لوله ها با قطرهای مختلف همخوانی دارد. محصولات UNI همگی دارای ایمنی بالا و انعطاف پذیری مناسبی می باشند و دارای ساختار نر و مادگی نیز هستند که استفاده از آن ها را بسیار ساده تر می کند.

کوپلینگ NH

کوپلینگ های NH یکی از برترین کوپلینگ های آتش نشانی هستند که در اغلب شیرهای آتش نشانی کاربرد دارند. از این محصول به صورت گسترشدر ایالات متحده استفاده می شود و ساختار آن نیز نر و مادگی است که استفاده از آن را بسیار ساده تر می کند.

کوپلینگ بارسلونا

کوپلینگ های بارسلونا یکی از بهترین و بروزترین ها می باشند و دلیل این امر نیز استفاده ز سه شاخه بهم پیوسته برای اتصال و قطع سریع می باشد. این محصولات بسیار کارآمد هستند و از آلومینیوم باکیفیت ساخته می شوند. کوپلینگ Barcelona به صورت جفتی فروخته می شود و در کشور اسپانیا در مصارف مختلفی نظیر کشاورزی و آتش نشانی از آن استفاده می شود.

کوپلینگ بارسلونا

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: اهمیت تست هیدرواستاتیک

کوپلینگ Guillemin Symmetrical

کوپلینگ های Guillemin نوعی کوپلینگ بوده که برای مصارف مختلفی طراحی و تولید شده اند و از یک سیستم متقارن پشتیبانی می کنند که آبرسانی را سریعتر می کند. از این محصول در کشورهای فرانسه و بلژیک استفاده می شود که ویژگی هایی همچون باز و بسته شدن آسان و اتصال دو کوپلینگ با چرخش و زاویه 45 درجه نیز امکان پذیر است.

کوپلینگ Nakajima

کوپلینگ های ژاپنی Nakajima تولیدکننده انواع کوپلینگ و اتصالات آتش نشانی می باشد که شامل مجموعه سه عددی JIS 65A ، JIS 50A و JIS40A است. این نوع کوپلینگ های تولیدی این برند فاقد نرو مادگی بوده و قابلت استفاده در مصارف ساکشن را نیز ندارد. از این محصول اغلب در حوزه صنایع دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کوپلینگ Machino

کوپلینگ های ژاپنی Machino قطعه ای سخت و بسیار مقاوم است که برروز شیلنگ آتش نشانی سوار شده و برای اتصال شیلنگ های آتش نشانی به پمپ های آتش نشانی و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات این برند از آلیاژ برنج و آلومینیوم باکیفیت ساخته می شود.

کوپلینگ بارسلونا

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: هرآنچه درباره درب ضد حریق باید بدانیم

کوپلینگ Camlock

کوپلینگ و اتصالات Camlock که به اتصالات Camlock Couplings نیز معروف است دارای طراحی خاصی بوده که به تجهیزات مختلف اجازه می دهد تا در کنار یکدیگر چفت شوند. این نوع از کوپلینگ ها دارای نر و مادگی می باشند که برروی مادگی آن بازوهایی برای کوپله کردن اتصال تعبیه شده است. این نوع از محصولات بسیار مقاوم هستند و همچنین محبوبیت زیادی در بازار دارند و جنس آن نیز از آلومینیوم مقاوم می باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رای ها 1

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا