هرآنچه در رابطه با کفش آتش نشانی باید بدانیم

هرآنچه در رابطه با کفش آتش نشانی باید بدانیم

فهرست مطالب

0
(0)

از زمانی که سازمان های آتش نشانی برای اولین بار در دنیا بوجود آمدند، تا به امروز شاهد پیشرفت چشمگیر این سازمان بوده ایم تا حریق بتواند سریعتر و طبق استاندارد خاموش گردد. آتش نشانان از تجهیزات مختلفی در عملیات های خودشان استفاده می کنند تا ایمنی خود و افراد در صحنه حفظ گردد و از این رو حریق سریعتر اطفاء گردد و شاهد ضررهای مالی و جانی کمتری نیز باشیم. از سال 1930 کفش های ایمنی آتش نشانی دچار تغییرات اساسی شد تا تمامی آتش نشانان بهتر بتوانند به اطفاء حریق بپردازند و شاهد بازدهی هرچه بیشتر آن ها باشیم. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به هرآنچه در رابطه با کفش آتش نشانی باید بدانیم بپردازیم.

کاربر عزیز فروشگاه اینترنتی هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص کفش ایمنی آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول در زمینه کفش ایمنی آتش نشانی پاسخ به این سوالات
کفش‌ اطفا حریق چیست؟
  • نوعی کفش مخصوص آتش نشانان است که در عملیات ها از آن استفاده می کنند.
کاربرد کفش عملیاتی آتش نشانی
  • از کفش های اطفاء حریق و عملیاتی در عملیات های مختلفی استفاده می شود تا از پاهای آتش نشانان در برابر هر نوع خطری محافظت کند.
مزایای کفش آتش نشانی
  • مقاومت در برابر آتش
  • مقاومت در برابر نفوذ
  • مقاومت در برابر لغزش
  • راحتی در استفاده
  • تنوع کفش های آتش نشانی
انواع مختلف کفش های آتش نشانی
  • کفش های عملیاتی
  • کفش های اطفاء حریق
  • چکمه های آتش نشانی
  • کفش های تنفسی
استاندارد NFPA کفش‌ های آتش نشانی
  • کفش های آتش نشانی دارای استاندارد NFPA هستند و طبق این استاندارد این کفش ها طراحی و تولید می شوند. طبق این استاندارد باید کفش های آتش نشانی به 8 اینچ از پاشنه تا بالای کفش باشند. کف این پوتین و یا کفش های آتش نشانی از جنس ضد ذوب بوده که البته آتش نشانان آلاسکا از این الزام معاف هستند. لایه خارجی این کفش ها نیز از چرم بوده تا بتواند بهترین سطح محافظتی را داشته باشد.
رنگ کفش آتش نشانی
  • کفش های آتش نشانی در دو رنگ قرمز و زرد در بازار موجود می باشند که هریک از این رنگ ها برای هدف خاصی استفاده می شوند.

پیشنهاد ویژه هایپرفایر: خرید انواع کفش آتش نشانی

کفش‌ اطفا حریق چیست؟

آتش نشانان و تمامی نیزوهای امدادی و افرادی که در مشاغل سخت و دارای خطر بالا مشغول بکار هستند باید از کفش های ایمنی مناسب شغل شان استفاده کنند. این کفش ها تضمین می کنند که از پاهای شما در برابر خطرات مختلف حفاظت شود و آسیب جدی به پاهای شما وارد نشود. کفش های ایمنی آتش نشانی نیز یکی از این کفش های ایمنی است که از پاهای آتش نشانان در برابر حرارت بالا، حریق و مواد شیمیایی و اسیدی محافظت می کنند. همچنی این کفش ها دارای ایمنی بالایی هستند و در برابر آسیب های فیزیکی نیز مقاومت بالایی دارند.

هرآنچه در رابطه با کفش آتش نشانی باید بدانیم

پیشنهاد خواندنی هایپر: ویژگی های لباس آتش نشانان

کاربرد کفش عملیاتی آتش نشانی

همانطور که پیش تر نیز به آن پرداختیم، کفش های عملیاتی آتش نشانی برای محیط های پرخطری که آتش نشانان در آن ها قدم می گذارند بسیار مناسب هستند و از این رو استفاده از آن ها در عملیات ها بسیار حائز اهمیت و حیاتی است. کفش ها یا پوتین های آتش نشانی در برابر بریدگی، سوراخ شدن، مواد شیمیایی، گرما و دمای بالای محیط  مقاومت بسیار بالایی دارند و بهترین گزینه برای محافظت از پاهای آتش نشانان می باشند.

مزایای کفش آتش نشانی

کفش های آتش نشانیبه صورت معمول از چرم و یا مواد مصنوعی ساخته شده است که راحتی و ایمنیرا به صورت همزمان برایتان به ارمغان می آورد. این کفش ها دارای مزایای زیر هستند:

  • مقاومت در برابر آتش: پوتین های عملیاتی آتش نشانی در برابر گرمای شدید و شعله مستقیم مقاومت بالایی دارند و به خوبی می توانند مانع از ورود گرما به داخل پوتین شوند.
  • مقاومت در برابر نفوذ: این کفش ها همچنین در برابر نفوذ آب، مواد شیمیایی و سایر مواد مضر مقاوم هستند.
  • مقاومت در برابر لغزش: کف های آتش نشانی در برابر لغزش نیز مقاوم هستند و دارای زیره هایی ضد لغزش برای جلوگیری از سر خوردن در سطوح لغزنده می باشند.
  • راحتی در استفاده: بدلیل استفاده از چرم و ارگونومی خاصی که کفش های آتش نشانی دارد، استفاده از آن بسیار راحت بوده و می توان ساعت های زیادی آن را استفاده کرد.
  • تنوع کفش های آتش نشانی: کفش های آتش نشانی معمولا در رنگ های زرد و قرمز تولید می شوند و می توان به راحتی سفارش خود را در فروشگاه هایپرفایر انجام دهید.

مزایای کفش آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپر: رنگ لباس کار آتش نشانی

انواع مختلف کفش های آتش نشانی

کفش های آتش نشانی دارای انواع مختلفی هستند و هریک از این کفش ها برای واحدهای مختلف سازمان آتش نشانی استفاده خاص خود را دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • کفش های عملیاتی: این نوع از کفش ها برای واحد عملیاتی سازمان آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرند تا آخرین استانداردهای روز دنیا را به همراه داشته باشند و مانع از آسیب به پاهای این نیروهای عزیز شوند.
  • کفش های اطفاء حریق: کفش های اطفاء حریق دقیقا یک پله پایین تر از کفش های عملیاتی قرار می گیرند و برا تمرینات و آموزش های آتش نشانی از آن ها استفاده می شود.
  • چکمه های آتش نشانی: چکمه های آتش نشانی که تا زانو یا بالاتر نیز می توانند از پاهای شما محافظت کنند، یکی از بهترین چکمه ها برای محافظت از شما در برابر خطرات می باشد.
  • کفش های تنفسی: این کفش ها دارای سیستم تنفسی هستند و پاهای آتش نشانان در محیط های گرم را خنک می کنند.

استاندارد NFPA کفش‌ های آتش نشانی

کفش های آتش نشانی دارای استاندارد NFPA هستند و طبق این استاندارد این کفش ها طراحی و تولید می شوند. طبق این استاندارد باید کفش های آتش نشانی به 8 اینچ از پاشنه تا بالای کفش باشند. کف این پوتین و یا کفش های آتش نشانی از جنس ضد ذوب بوده که البته آتش نشانان آلاسکا از این الزام معاف هستند. لایه خارجی این کفش ها نیز از چرم بوده تا بتواند بهترین سطح محافظتی را داشته باشد.

استاندارد NFPA کفش‌ های آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپر: تفاوت کفش ایمنی و کفش معمولی

رنگ کفش آتش نشانی

رنگ کفش های آتش نشانی به صورت معمولزرد و قرمز است تا به ما کمک کند تا در محیط های تاریک و خطرناک بتوانیم راحت تر شناسایی کنیم. از رنگ زرد بدلیل استفاده در محیط های ساختمانی و اداری استفاده می شود تا به آتش نشانان کمک می کند تا در میان افراد غیرنظامی و سایر تجهیزات قابل مشاهده باشند. از رنگ قرمز نیز برای استفاده در محیط های خارجی اسفاده می شود  نظیر جنگل ها و … که این رنگ به آتش نشانان کمک می کند تا از میان عناصر طبیعی نظیر درختان و خاک و سنگ قابل مشاهده و تشخیص باشند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا