خطرات کپسول آتش نشانی

خطرات کپسول آتش نشانی

فهرست مطالب

تا به حال ازخود پرسیده اید که کپسو آتش نشانی می تواند خطرناک باشد یا خیر؟ امروز و در مقاله خطرات کپسول آتش نشانی، تصمیم گرفته ایم تا به خطراتی که کپسول آتش نشانی می تواند برای انسان در مواقع مختلف داشته باشد بپردازیم. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به این مبحث بسیار جذاب بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص خطرات کپسول آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از خطرات کپسول آتش نشانی

سوالات در رابطه با خطرات کپسول آتش نشانی پاسخ به این سوالات
خطرات کپسول های آتش نشانی
  • انفجار سیلندر کپسول آتش نشانی
  • کار نکردن کپسول آتش نشانی
  • خالی شدن ناگهانی سیلندر کپسول
خطرات گاز کپسول آتش نشانی
  • گازهای بکارفته در کپسول های آتش نشانی در دماهای بالا فشرده می شوند و در صورت قرار گرفتن نامناسب در معرض ضربه یا آتش سوزی، انفجارها شدیدی ممکن است رخ دهد.
  • گازهای فشرده درون کپسول های آتش نشان معمولا قابل اشتعال هستند و در صورت تماس با آتش یا منابع حرارتی می توانند شعله ور شوند.
  • هنگامی که گاز قابل اشتعال فشرده در معرض انفجار قرار می گیرد، می تواند محیط زیست و تجهیزات را تخریب کرده و آسیب جدی وارد کند.
  • برخی از گازهای قابل اشتعال می توانند تاثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد؛ به خصوص اگر در محیط پخش شوند.
  • گازهای قابل احتراق باید با دقت و با رعایت اصول ایمنی استفاده شوند. این گازها باید توسط پرسنل مجرب و متخصص نگهداری شوند.
خطرات ناشی از کپسول آتش نشانی
  • شارژ نادرست و غیر اصولی کپسول های آتش نشانی می تواند باعث بروز آسیب ها و خطراتی شوند که بهتر است کپسول های آتش نشانی خودتا را به کارگاه ها و شرکت های معتیر نظیر هایپرفایر بسپارید.
استفاده از کپسول اشتباه در اطفاء حریق
  • کپسول های آتش نشانی دارای انواع مختلفی هستند.
  • در زمان خاموش کردن حریق باید به نوع حریق و نوع کپسول دقت کنید تا بتوانید به خوبی حریق را اطفاء کنید.
چطور جلوی انفجار کپسول های آتش نشانی را بگیریم؟
  • مراجعه به موقع به کارگاه ها و شرکت های زیرصلاح آتش نشانی برای شارژ و بررسی کپسول.
  • کپسو های آتش نشانی پوسیده را تعویض کنید.
  • از نگهداری کپسول در شرایط بد جدا خودداری کنید.
درجه حرارت و شرایط مناسب نگهداری کپسول
  • کپسول های آتش نشانی باید در دمای بین منفی 40 درجه تا 120 درجه فارنهایت نگهداری شوند.

شارژی بصرفه و فوری: شارژ آنلاین انواع کپسول آتش نشانی

خطرات کپسول های آتش نشانی

بسیاری از افراد از خطرات کپسول آتش نشانی باخبر نیستند و اهمیتی نیز به این مورد نمی دهند. لازم به ذکر است که کپسول های آتش نشانی به خودی خود خطرآفرین نیستند و شرایطی که این کپسول ها در آن قرار می گیرند می تواند باعث ایجاد خطر شود. برای مثال ضربه خوردن به کپسول آتش نشانی می تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین قرارگیری در هوای گرم نیز می تواند باعث مشکلاتی برای کپسول های آتش نشانی گردد.

کپسول های آتش نشانی همانقدر که می توانند برای انسان ها مفید باشند و جان آن ها را نجات دهند، همان مقدار می توانند جان انسان ها را در خطر بی اندازند. انفجار سیلندر کپسول های آتش نشانی یکی از مواردی است که حوادث ناگواری را رقم می زند. در ادامه به خطرات می پردازیم:

  • انفجار سیلندر کپسول آتش نشانی
  • کار نکردن کپسول آتش نشانی
  • خالی شدن ناگهانی سیلندر کپسول

خطرات گاز کپسول اتش نشانی

گاز موجود در کپسول آتش نشانی می تواند بسیار خطرناک باشد و انگاز در کپسول های آتش نشانی بسیاری استفاده می شود. در ادامه به برخی از این خطرات می پردازیم:

  • گازهای بکارفته در کپسول های آتش نشانی در دماهای بالا فشرده می شوند و در صورت قرار گرفتن نامناسب در معرض ضربه یا آتش سوزی، انفجارها شدیدی ممکن است رخ دهد.
    گازهای فشرده درون کپسول های آتش نشان معمولا قابل اشتعال هستند و در صورت تماس با آتش یا منابع حرارتی می توانند شعله ور شوند.
    هنگامی که گاز قابل اشتعال فشرده در معرض انفجار قرار می گیرد، می تواند محیط زیست و تجهیزات را تخریب کرده و آسیب جدی وارد کند.
    برخی از گازهای قابل اشتعال می توانند تاثیر منفی بر محیط زیست داشته باشد؛ به خصوص اگر در محیط پخش شوند.
    گازهای قابل احتراق باید با دقت و با رعایت اصول ایمنی استفاده شوند. این گازها باید توسط پرسنل مجرب و متخصص نگهداری شوند.

خطرات کپسول آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: شرکت های مجاز شارژ کپسول آتش نشانی

خطرات ناشی از کپسول آتش نشانی

شارژ نادرست کپسول آتش نشانی باعث انفجار های شدید و متعددی شده که به یکی از این موارد می توان اشاره کرد. در سال 1396 به اظهار شاهدان، در یک کارگاه ناایمن و غیر اصولی خاموش کنندگان آتش، شخصی در حال شارژ کردن یکی از خاموش کننده‌ ها بود و به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، یک دستگاه خاموش کننده در حال شارژ  منفجر شد. توضیحات تکمیلی این اتفاق را می توانید از سایت خبری رکنا مطالعه کنید اما کپسول های آتش نشانی می توانند در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی بسیار خطر آفرین باشند.

استفاده از کپسول اشتباه در اطفاء حریق

یکی از بزرگترین خطرات مربوط به کپسول های آتش نشانی زمانی رخ می دهد که از نوع اشتباه کپسول برای خاموش کردن آتش استفاده شود. به عنوان مثال، خاموش کردن مایعات مورد استفاده در آتش سوزی با منشاء الکتریکی یا نفتی می تواند باعث شوک الکتریکی یا انفجار شود. خاموش کننده های دی اکسید کربن نوع B یا C که در آتش سوزی های شیمیایی استفاده می شوند می توانند باعث انفجارهای شدید شوند که می توانند باعث آسیب یا مرگ شوند.

خطرات کپسول آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: بهترین کپسول آتش نشانی

چطور جلوی انفجار کپسول های آتش نشانی را بگیریم؟

پوسیدگی فقط در کپسول های CO2 اتفاق نمی افتد؛ دلیل پوسیدگی کپسول ها فولاد بودن بدنه ی سیلندر می باشد. این فلز با برخورد با رطوبت موجب پوسیدگی و از بین رفتن بدنه ی سیلندر می شوند. تنها راه حل برای این مشکل مراجعه به مراکز تعمیر و شارژ کپسول آتش نشانی می باشد. این مراکز می توانند کپسول شما را به راحتی دوباره تعمیر کرده و قابل استفاده کنند. همچنین شما با این کار از خطرات ناشی از انفجار در امان خواهید بود.

درجه حرارت و شرایط مناسب نگهداری کپسول

کپسول های آتش نشانی باید در دمای بین -40 درجه تا 120 درجه فارنهایت نگهداری شوند تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل شود. نگهداری کپسول آتش نشانی در دمای زیر 40- درجه باعث ترک خوردن شیلنگ ها و دریچه ها می شود و بسته به نوع کپسول ممکن است یخ زدگی رخ دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا