دلایل آتش سوزی خودرو

دلایل آتش سوزی خودرو

فهرست مطالب

0
(0)

دلایل آتش سوزی خودرو می تواند بسیار زیاد باشد و عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث بروز آتش سوزی خودرو شود که می توان به داغ شدن بیش از حد موتور خودرو، نشت بنزین و تصادف و غیره اشاره کرد. در برخی از موارد ترکیب چندین عامل باعث آتش سوزی می شود؛ برای مثال داغ شدن بیش از حد موتور خودرو و نشت بنزین و یا مشکل در سیستم برق خودرو می تواند باعث بروز آتش سوزی شود. زمانی که خودرو آتش می گیرد، عوامل مختلفی دست در دست یکدیگر می دهند تا سرعت آتش سوزی را بیشت و بیشتر کنند و از این رو پس از دقایقی شاهد آتش گرفتن کل خودرو هستیم که در مقاله دلایل آتش سوزی خودرو می خواهیم به این موارد بپردازیم.

در این مقاله قرار نیست به نحوه خاموش کردن آتش سوزی خودرو کنیم اما زمانی که یک کپسول آتش نشانی مناسب خودرو داشته باشید می توانید در ثانیه های اولیه از آن استفاده کنید و حریق را به سرعت اطفا کنید و از بروز آتش سوزی گسترده تر و بروز خسارات جانی و مالی بیشتر جلوگیری بعمل آورید.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص دلایل آتش سوزی خودرو دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از دلایل آتش سوزی خودرو

سوالات در رابطه با دلایل آتش سوزی خودرو پاسخ به این سوالات
دلیل های مختلف آتش سوزی خودرو
  • داغ شدن موتور
  • نشت‌ بنزین
  • تصادف
  • نقص سیستم الکترونیکی خودرو
  • تعمیرات نامناسب

پیشنهاد هایپرفایر: چگونه از آتش گرفتن خودرو جلوگیری کنیم؟

دلیل های مختلف آتش سوزی خودرو

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند باعث بروز آتش سوزی در خودروی شما شوند و اگر یک کپسول آتش نشانی مناسب و یا یک آیروسل دستی همراه خود داشته باشید می توانید در زمان های اولیه فورا حریق را اطفا کنید. داغ شدن بیش از حد موتور، نشت سوخت و تصادف و نقص سیستم الکترونیکی و برق رسانی خودرو و غیره می تواند باعث بروز آتش سوزی در خودروی شما شود از این رو باید بیشتر به این موارد توجه داشت. در ادامه به دلایل آتش سوزی خودرو می پردازیم:

داغ شدن موتور

زمانی که دمای موتور بیش از حد بالا می رود، مایعات داخل موتور نیز دمای بالاتری پیدا می کنند و اگر نشت بنزین نیز وجود داشته باشد می تواند بسیار خطر آفرین باشد. زمانی آتش سوزی در قسمت موتور ماشین اتفاق می افتد که مایعات به دمای بالایی رسیده باشند و با پخش شدن این مایعات در اگزوز و باک خودرو می تواند به سرعت باعث بروز گسترش آتش سوزی شود. اگر دمای موتور شما بالا می رود بهتر است فورا به یک متخصص نشان دهید.

نشت‌ بنزین

مایعات قابل اشتعال نظیر بنزین، گازوئیل و … در تمامی خودروها وجود دارند و از این رو بدلی قدرت اشتعال زایی بالا باید به آن توجه ویژه ای کنیم. حتی در زمان سوختگیری نیز ممکن استاین مایعات باعث دردسر شوند و باعث بروز آتش سوزی شوند. همواره چک و بررسی کنید که نشت سوخت نداشته باشید و همه چیز تحت کنترل باشد.

دلایل آتش سوزی خودرو

خریدی بصرفه: خرید انواع کپسول آتش نشانی

تصادف

تصادف یک رویداد ناخوشایند است که با تلفات جانی و مالی همراه است. ممکن است گاهی پس از حادثه تصادف آتش سوزی رخ دهد. گاهی اوقات تصادفات شدید باعث واژگونی خودرو یا تصادفات باعث سوراخ شدن باک بنزین یا نشتی در شیلنگ های آن می شود که می تواند باعث آتش سوزی جدی شود.

نقص سیستم الکترونیکی خودرو

سیستم های الکتریکی معیوب دومین عامل آتش سوزی خودروها هستند. باتری خودروها یکی از دلایل اصلی آتش سوزی خودرو است و نه تنها باتری خودروهای برقی یا هیبریدی، بلکه باتری های معمولی خودرو نیز مستعد مشکلات بسیاری هستند. چرخه شارژ باتری باعث می شود که گاز هیدروژن در محفظه موتور جمع شود و جریان الکتریکی تولید شده توسط باتری (از طریق اتصال معیوب) جرقه ای ایجاد می کند که آب جاری از باتری یا گاز انباشته شده را مشتعل می کند.

خطر سیستم الکتریکی به محفظه موتور محدود نمی شود. سیم های ماشین در همه جا پراکنده شده اند، داخل درها، زیر خودرو، داخل صندلی های برقی و صندلی های گرم کننده، می دانیم که یک سیستم الکتریکی پوسیده چقدر می تواند خطرناک باشد.

پیشنهاد هایپرفایر: بهترین کپسول آتش نشانی خودرو

تعمیرات نامناسب

همواره تلاش کنید خودروی خود را نزد یک متخصص برای تعمیرات ببرید تا از اصولی تعمیر شدن آن مطلع باشید. اگر تعمیرکار به درستی کار خود را انجام ندهد می تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم خودرو شود و شاهد بروز مشکلات مختلفی نظیر آتش سوزی خودرو باشید که می تواند یک فاجعه را رقم بزند. همواره تلاش کنید خودروی خود را نزد یک تعمیرکار کار بلد و معتمد ببرید تا از بروی مشکلات احتمالیجلوگیری بعمل آید.

امیدواریم از مقاله دلایل آتش سوزی خودرو خوشتان آمده باشد؛ توجه داشته باشید که داشتن یک کپسول آتش نشانی درون خودرو می تواند در زمان آتش سوزی به کمک شما بیاید و از مشکلات و فاجعه های احتمالی جلوگیری کند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا