توپ اطفای حریق چیست؟

توپ اطفای حریق چیست؟

فهرست مطالب

0
(0)

قطعا اسم توپ اطفای حریق به گوشتان خورده است و از خود پرسیده اید که توپ اطفای حریق چیست؟. توپ اطفای حریق یک گوی آتش نشانی ضد حریق است که با جدیدترین متدهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است و استفاده از آن نیز بسیار آسان است و تنها کافی است آن را درون آتش بی اندازید تا خود توپ فعال شود و حریق را به سرعت خاموش کند. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به این مقاله کاربردی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص توپ اطفای حریق دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از توپ اطفای حریق

سوالات در رابطه با توپ اطفای حریق پاسخ به این سوالات
توپ اطفای حریق
  • توپ های اطفای حریقی نوعی از تجهیزات اطفای حریق هستند که بااستفاده از آن ها می توان حریق را به آسانی اطفا کرد.
توپ اطفا حریق چگونه کار می‌ کند؟
  • دون توپ اطفای حریق پودر مخصوص آتش نشانی وجود دارد و با پرتاب کردن آن درون آتش می توانید به سادگی حریق را اطفا کنید.
مزایای توپ اطفاء حریق
  • اطفای حریق اتوماتیک بدون نیاز به حضور فرد
  • استفاده بسیار آسان و قابل استفاده برای تمامی افراد
  • قیمت بسیار بصرفه
  • غیر سمی و بدون هیچگونه خطر برای انسان
  • بهترین جایگزین برای کپسول های آتش نشانی 1 الی 2 کیلویی
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
کاربرد توپ اطفای حریق
  • توپ های اطفای حریق نسل جدید اطفا کننده های حریق هستند که استفاده از آن ها بسیار ساده است و تنها کافی است آن ها را درون آتش بی اندازید.
تفاوت توپ اطفای حریق با کپسول آتش نشانی
  • استفاده از توپ های اطفای حریق بسیار ساده است.
  • قیمت بسیار مناسب تری نسبت به کپسول های آتش نشانی دارند.
  • تمامی افراد خانواده می توانند از آن استفاده کنند.
  • قابلیت فعال سازی خودکار را داراست.
توپ اطفاء حریق در کدام محیط ها بهتر عمل می کند؟
  • محیط های کوچک و آتش های تازه شکل گرفته

خرید بصرفه و فوری: خرید توپ اطفای حریق

توپ اطفای حریق

آتش سوزی اتفاقی غیرمنتظره است که ممکن است برای هرکسی اتفاق بی افتد. در صورت آتش سوزی افراد زیادی جان و مال خود را از دست می دهند و این موضوع بسیار ناخشایند است و استفاده از انواع کپسول های آتش نشانی مانند استفاده از کپسول های CO2 روش مناسبی برای خاموش کردن آتش است، اما مشکل کپسول های آتش نشانی این است که شخص باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. این می تواند روند کنترل آتش را کند کند. همچنین اگر شخصی کار کردن با کپسول های آتش نشانی را بلد نباشد عملا هیچ کاری از دستش برنمیاید.

محققان و مخترعان زیادی برروی این موضوع کار کرده اند و اکنون شاهد عرضه توپ اطفاء حریق در بازار هستیم که استفاده از آن بسیار ساده بوده و می توان با پرتاب کردن آن در اتش حریق را اطفا کرد. توپ های اطفای حریق بسیار قدرتمند هستند و می توانند حریق ها را به سادگی اطفا کنند. استفاده از آن ها بسیار ساده است و تنها کافی است یکی از آن ها را درون آتش بی اندازید تا حریق را خاموش کند.

توپ اطفای حریق چیست؟

پیشنهاد خواندنی: بهترین کپسول آتش نشانی

توپ اطفا حریق چگونه کار می‌ کند؟

شاید برای شماهم سوال باشد که توپ های اطفای حریق چگونه کار می کنند و حریق دقیقا چگونه خاموش می شود. توپ های اطفای حریق دارای تکنولوژی مخصوص به خودشان هستند و درون آن ها نیز پودر خاموش کننده قرار داده شده است تا در زمان فعال شدن بتوانند حریق را در فاصله 5 متری خودشان به راحتی اطفاء کنند. زمانی که حریقی شکل می گیرد تنها کافی است توپ اطفای حریق را بردارید و درون آتش بی اندازید تا پس از چند ثانیه فعال شود و پودر آتش نشانی مخصوص برروی حریق ریخته شود و حریق خاموش شود.

لازم به ذکر است که این توپ در دمای 70 درجه سانتی گراد به صورت اتوماتیک فعال می شود و می توان آن را در مکان های حساس نیز نصب کرد تا در زمان آتش سوزی به صورت خودکار فعال شود و آتش را خاموش کند. همچنین  فناوری که در این توپ ها بکار رفته است این امکان را به شما می دهند تا با صدای 120 دسی بلی که تولید می کنند حکم آلارم و اعلام حریق را نیز بازی کنند.

مزایای توپ اطفاء حریق

توپ های اطفای حریق دارای مزایای مختلفی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همچنین لازم به ذکر است که از توپ های اطفای حریق برای کوچک تر کردن حریق نیز استفاده می شود تا بتوان با استفاده از آن حریق را تا حدودی کنترل کرد.

  • اطفای حریق اتوماتیک بدون نیاز به حضور فرد
  • استفاده بسیار آسان و قابل استفاده برای تمامی افراد
  • قیمت بسیار بصرفه
  • غیر سمی و بدون هیچگونه خطر برای انسان
  • بهترین جایگزین برای کپسول های آتش نشانی 1 الی 2 کیلویی
  • مقاومت بالا در برابر ضربه

کاربرد توپ اطفای حریق

توپ های اطفای حریق بدلیل آسان بودن در استفده می توانند برای بسیاری از افرادی که کار با کپسول آتش نشانی را بلد نیستند کاربردی باشد. این نوع از خاموش کننده ها نیازی به تعمیر و نگهداری سالیانه ندارند و استفاده از آن ها فوق العاده آسان است و تنها کافی است آن را درون آتش بی اندازید. اگر بلند کردن کپسول های آتش نشانی سنگین وزن و استفاده از آن ها برای خاموش کردن آتش برایتان سخت است، این نوع از توپ های حریق می توانند برای شما بسیار کاربردی باشند. همچنین این نوع از توپ ها قابلیت نصب برروی سقف و دیوار را نیز دارند تا پس از شروع حریق به صورت خودکار و با سنسورهایی که دارند حریق را اطفا کنند.

پودر موجود در این خاموش کننده ها قابلیت اطفاء انواع حریق را داراست و تنها با پرتاب کردن توپ درون حریق می توانید چندثانیه بعد حریق را خاموش شده تحویل بگیرید. پودر موجود درون این توپ ها غیر سمی بوده و برای انسان ها و حیوانات و همچنین طبیعت نیز بی ضرر است پس می توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. این توپ ها دارای استاندارد ملی ایران و سایر کشورهای بزرگ دنیا و همچنین تاییدیه آتش نشانی نز می باشد. این توپ بسیار ایمن است و می توان در زمان آتش سوزی به آن اکتفا کرد و حریق را به صورت کامل اطفاء کرد.

کاربرد توپ اطفای حریق

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: بهترین کپسول آتش نشانی

تفاوت توپ اطفای حریق با کپسول آتش نشانی

تفاوت های بسیار بزرگی میان کپسول های آتش نشانی و نسل جدید خاموش کننده های آتش نشانی یعنی توپ اطفای حریق وجود دارد که این دو محصول را از هم متمایز می کند. توپ های اطفای حریق نسبت به کپسول های آتش نشانی بسیار هزینه ساخت پایین تری دارند و برای تهیه آن ها نیز هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید. همانطور که پیش تر نیز ذکر شد، استفاده از توپ های اطفاء حریق در کنار هزینه بسیار کمی که در قبال آن پرداخت می کنیم بسیار کار ساده ای است و تمامی افراد خانواده می توانند از آن اسفاده کنند و حریق را به سرعت اطفاء کنند.

استفاده از کپسل های آتش نشانی برای خاموش کردن آتش بسیر گمراه کننده شاید باشد اما این مسئله برای توپ های اطفای حریق صدق نمی کند و می توان از آن به سادگی استفاده کرد. کاربری توپ های اطفای حریق اینقدر آسان است که حتی کودکان نیز می توانند از آن استفاده کنند و آتش را مهار کنند.

توپ اطفا حریق در کدام محیط ها بهتر عمل می کند؟

توپ اطفای حریق یا فایربال در محیط های کوچک و همچنین آتش های کوچک و تازه شکل گرفته به خوبی عمل می کنند و می توانند فورا حریق را خاموش کننده. اما لازم به ذکر است که برای حریق های بسیار بزرگ و خارج از کنترل عملا هیچ کارایی ندارند و این توپ ها برای اطفاء حریق در زمان اولیه شروع حریق ساخته شده اند. از توپ های اطفای حریق می توان در آشپزخانه ها، کابینت های برق، اتاق های انبار و محفظه های موتور و غیره استفاده کرد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا