توپ اطفای حریق چیست؟

توپ اطفای حریق چیست؟

فهرست مطالب

قطعا اسم توپ اطفای حریق به گوشتان خورده است و از خود پرسیده اید که توپ اطفای حریق چیست؟. توپ اطفای حریق یک گوی آتش نشانی ضد حریق است که با جدیدترین متدهای روز دنیا طراحی و ساخته شده است و استفاده از آن نیز بسیار آسان است و تنها کافی است آن را درون آتش بی اندازید تا خود توپ فعال شود و حریق را به سرعت خاموش کند. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به این مقاله کاربردی بپردازیم.

توپ اطفای حریق چیست؟

آتش سوزی اتفاقی غیرمنتظره است که ممکن است برای هرکسی اتفاق بی افتد. در صورت آتش سوزی افراد زیادی جان و مال خود را از دست می دهند و این موضوع بسیار ناخشایند است و استفاده از انواع کپسول های آتش نشانی مانند استفاده از کپسول های CO2 روش مناسبی برای خاموش کردن آتش است، اما مشکل کپسول های آتش نشانی این است که شخص باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. این می تواند روند کنترل آتش را کند کند. همچنین اگر شخصی کار کردن با کپسول های آتش نشانی را بلد نباشد عملا هیچ کاری از دستش برنمیاید.

محققان و مخترعان زیادی برروی این موضوع کار کرده اند و اکنون شاهد عرضه توپ اطفاء حریق در بازار هستیم که استفاده از آن بسیار ساده بوده و می توان با پرتاب کردن آن در اتش حریق را اطفا کرد. توپ های اطفای حریق بسیار قدرتمند هستند و می توانند حریق ها را به سادگی اطفا کنند. استفاده از آن ها بسیار ساده است و تنها کافی است یکی از آن ها را درون آتش بی اندازید تا حریق را خاموش کند.

توپ اطفای حریق چیست؟

جهت خرید انواع توپ اطفای حریق در برندهای مختلف کلیک کنید.

توپ اطفا حریق چگونه کار می‌ کند؟

شاید برای شماهم سوال باشد که توپ های اطفای حریق چگونه کار می کنند و حریق دقیقا چگونه خاموش می شود. توپ های اطفای حریق دارای تکنولوژی مخصوص به خودشان هستند و درون آن ها نیز پودر خاموش کننده قرار داده شده است تا در زمان فعال شدن بتوانند حریق را در فاصله 5 متری خودشان به راحتی اطفاء کنند. زمانی که حریقی شکل می گیرد تنها کافی است توپ اطفای حریق را بردارید و درون آتش بی اندازید تا پس از چند ثانیه فعال شود و پودر آتش نشانی مخصوص برروی حریق ریخته شود و حریق خاموش شود.

لازم به ذکر است که این توپ در دمای 70 درجه سانتی گراد به صورت اتوماتیک فعال می شود و می توان آن را در مکان های حساس نیز نصب کرد تا در زمان آتش سوزی به صورت خودکار فعال شود و آتش را خاموش کند. همچنین  فناوری که در این توپ ها بکار رفته است این امکان را به شما می دهند تا با صدای 120 دسی بلی که تولید می کنند حکم آلارم و اعلام حریق را نیز بازی کنند.

مزایای توپ اطفاء حریق

توپ های اطفای حریق دارای مزایای مختلفی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همچنین لازم به ذکر است که از توپ های اطفای حریق برای کوچک تر کردن حریق نیز استفاده می شود تا بتوان با استفاده از آن حریق را تا حدودی کنترل کرد.

  • اطفای حریق اتوماتیک بدون نیاز به حضور فرد
  • استفاده بسیار آسان و قابل استفاده برای تمامی افراد
  • قیمت بسیار بصرفه
  • غیر سمی و بدون هیچگونه خطر برای انسان
  • بهترین جایگزین برای کپسول های آتش نشانی 1 الی 2 کیلویی
  • مقاومت بالا در برابر ضربه

امیدواریم از مقاله توپ اطفای حریق نهایت استفاده را برده باشید؛ در ادامه پیشنهاد می کنیم تا مقاله ” شستی اعلام حریق چیست؟ ” را نیز از دست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا