پتو اطفاء حریق چیست؟

پتو اطفاء حریق چیست؟

فهرست مطالب

حتما پتو اطفاء حریق یا پتوی ضد حریق به گوشتان خورده است ولی شاید ندانید دقیقا پتو اطفاء حریق چیست؟ و چه کاربردی دارد. پتو نسوز و یا پتو اطفاء حریق یک پتویی است که در برابر حریق بسیار مقاوم بوده و با انداختن آن برروی حریق می توان آتش را خاموش کرد. این نوع پتو بسیار مقاوم است و انعطاف پذیری مناسبی دارد و کاربرد آن نیز صنعتی و خانگی است. در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به پتو اطفاء حریق بپردازیم و اطلاعات جامع و کاملی از آن بدست آوریم.

پتو اطفاء حریق چیست؟

شاید شماهم از آن دسته افراد باشید که از خود می پرسند پتو اطفاء حریق چیست؟ و اصلا چه کاربردی دارد. پتو ضد حریق ابزاری بسیار ساده و در عین حال بسیار بسیار کارآمد است که با استفاده از آن می توان به سادگی تمام آتش را خاموش کرد. این نوع پتو از شیشه و ماسه وهمچنین سایر مواد مقاوم روکش دار ساخته شده است که با استفاده از پوشش پلیمری که دارند می توانند مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش از خود نشان دهند و حریق را خفه کنند.

این نوع از پتوها توسط شرکت های مختلفی تهیه و تولید می شود که استفاده از ان نیز بسیارساده است و تنها کافی است آن را برروی حریق بی اندازید تا دیگر اکسیژن به حریق نرسد و آتش خاموش شود.

نحوه عملکرد پتوی ضد حریق

پتو اطفاء حریق عملکرد بسیار ساده ای دارد و به سادگی می توان از آن برای خاموش کردن آتش استفاده کرد. اکثر مرم از کپسول های آتش نشانی استفاده می کنند و هیچ آشنایی با پتوهای ضد حریق ندارند که استفاده از آن ها نیز بسیار ساده تر است. اما باید ذکر کنیم که پتوهای ضد حریق بیشتر برای حریق های کوچک  تازه شکل گرفته استفاده می شود و از آن برای حریق های بزرگ و در حال رشد سریع نمی توان استفاده کرد.

زمانی که پتوی نسوز را برروی حریق می اندازید، در واقع اکسیژن که یکی از مهم ترین بخش حیات هر آتشی است را از آن می گیریم و از رو آتش بدون اکسیژن تمام می شود و اثری از آن باقی نمی ماند. در ادامه به نحوه استفاده از این پتو می پردازیم.

پتو اطفاء حریق چیست؟

اگر قصد خرید پتو اطفاء حریق را دارید کلیک کنید.

نحوه استفاده از پتوی ضد حریق

در این بخش از مقاله پتو اطفاء حریق چیست؟؛ به نحوه استفاده از پتو ضد حریق می پردازیم. نحوه استفاده از پتوی ضد حریق بسیار ساده است و تنهاکافی است طبق اصول استاندارد و با رعایت نکات ایمنی پتو را به خوبی برروی حریق بی اندازید تا آتش خاموش شود.

  • اولین قدم برای استفاده از پتوی ضد حریق این اس که ابتدا آن را از بسته بندی و یا محفظه نگهداری اش خارج کنید. بسته بند این محصول به گونه ای طراحی شده است که به سرعت می توانید پتو را از داخل آن خارج کنید و فورا از آن استفاده کنید.
  • پس از خارج ردن پتو از بسته بندیباید آن را به خوبی باز کنید تا آماده انداختن آن برروی آتش شوید. حتما مطمئن شوید که پتو به خوبی باز شده است چون نمی دانیم آتش تا کجا می تواند گسترش پیدا کند.
  • در ادامه پتو را از انتهای مجاور آن گرفته و به ارامی به آتش نزدیک کنید و برروی آتش بی اندازید. برای انجام این کار مطمئن شوید که حتما از هر دو دست دارید استفاده می کنید تا پتوبه خوبی برروی حریق بی افتد.
  • زمانی که پتو را برروی آتش انداختید 10 الی 15 دقیقه دست به آن نزنید تا پتو به خوبی بتواند حریق را اطفاء کند و آثاری از آتش نباشد.

مزایای استفاده از پتو اطفاء حریق

استفاده از پتوهای اطفاء حریق برای خاموش کردن حریق ها دارای مزایای بسیاری می باشد که این نوع از محصولات را با ارزش تر از کپسول های آتش نشانی می کند. در ادامه به مزایای استفاده از پتو اطفاء حریق می پردازیم:

  • امنیت پتو اطفاء حریق : پتوهای اطفاء حریق برای تمامی افراد حرفه ای و غیر حرفه ای بی خطر است و استفاده از آن نیز آسان است. این پتوها از مواد نسوز ساخته شده‌ اند و نمی‌ توانند آتش و یا انفجاری داشته باشند و باعث آسیب شوند.
  • کارایی پتو اطفاء حریق : این نوع از پتوها می‌ توانند آتش‌ های کوچک را به سرعت خاموش کنند که با محروم کردن آتش از اکسیژن، آن را به صورت کامل اطفاء می کنند.

امیدواریم از مقاله پتو اطفاء حریق چیست نهایت استفاده را برده باشید؛ در ادامه پیشنهاد می شود تا مقاله ” گاز هالون چیست؟ ” را از دست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا