رنگ کپسول آتش نشانی

رنگ کپسول آتش نشانی

فهرست مطالب

0
(0)

شاید در رابطه با رنگ کپسول آتش نشانی اطلاعات کمی داته باشید اما هرروزه شاهد آتش سوزی مکان های مختلفی هستیم که سبب خسارات مالی و جانی بسیاری می شود. اگر کپسول آتش نشانی در همه مکان های حساس وجود داشته باشد می تواند به سرعت اقدام به اطفاء حریق کرد و از گسترش آتش جلوگیری نمود. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید بدانیم این است که چگونه این نوع حوادث را مدیریت کنیم و از چه کپسول آتش نشانی استفاده کنیم که بتوانیم به سرعت حریق را خاموش کنیم.

آتش سوزی ها منشأ متفاوتی دارند و برخی از آنها در اثر جرقه زدن وسایل برقی، برخی دیگر در اثر سوختن چوب و سایر مواد و غیره ایجاد می شوند. بنابراین، خاموش کننده مورد استفاده در هنگام برخورد با هر نوع آتش با دیگری متفاوت است. در ادامه همراه فروشگاه هایپرفایر باشید تا به رنگ کپسول آتش نشانی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص رنگ کپسول آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از رنگ کپسول آتش نشانی

سوالات در رابطه با رنگ کپسول آتش نشانی پاسخ به این سوالات
رنگ کپسول آتش نشانی
  • کپسول آتش نشانی قرمز رنگ
  • کپسول آتش نشانی آبی رنگ
  • کپسول آتش نشانی مشکی رنگ
  • کپسول آتش نشانی سبز رنگ
  • کپسول آتش نشانی زرد رنگ

خریدی بصرفه: خرید انواع کپسول آتش نشانی

رنگ کپسول آتش نشانی

سالیان طولانی است که رنگ کپسول های آتش نشانی دچار تغییراتی شده است و هریک از رنگ های کپسول های آتش نشانی نشان دهنده نوع خاصی از کپسو است. در ابتدا تمام بدنه هر کپسول آتش نشانی یک رنگ داشت اما امروزه بدنه کپسول قرمز است و رنگ خاص هر نوع رقص با خطی به همان رنگ روی بدنه مشخص می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

کپسول آتش نشانی قرمز

رنگ قرمز روی محفظه خاموش کننده نشان می دهد که خاموش کننده حاوی آب است و از این نوع از کپسول ها زمانی استفاده می شود که منبع آتش چوب، کاغذ، پارچه و … باشد. استفاده از خاموش کننده های آب برای آتش سوزی های الکتریکی یا مایعات قابل اشتعال توصیه نمی شود. زیرا در این صورت نه تنها آتش را خاموش نمی کند، بلکه شدت آن را بیشتر می کند و اوضاع را پیچیده می کند؛ پس قبل از استفاده از کپسول آتش نشانی به نوع آن دقت کنیم.

کپسول آتش نشانی آبی

این رنگ نشان دهنده کپسول آتش نشانی پودری است که داخل این کپسول که به کپسول پودر و گاز نیز معروف است با پودر ABC پر شده است. کلمه ABC به این معنی است که این کپسول های آتش نشانی می توانند آتش های کلاس A و B و C را خاموش کنند.

رنگ کپسول آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: زمان تعویض کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی مشکی

کپسول های رنگ مشکی به کپسولی گفته می شود که حاوی دی اکسید کربن است. این نوع کپسول به ویژه برای خاموش کردن آتش های الکتریکی و مایعات قابل اشتعال استفاده می شود. ویژگی خاص این کپسول غیر سمی بودن گاز دی اکسید کربن موجود در آن است و در تماس با محصولات غذایی هیچ خطری برای آنها ایجاد نمی کند.

کپسول آتش نشانی سبز

رنگ سبز نشان دهنده خاموش کننده هالوژن است. داخل این کپسول ها با عناصری از گروه هالوژن یعنی فلوئور، کلر، برم و ید پر شده است. یکی از بهترین ویژگی های این کپسول این است که پس از استفاده هیچ اثری بر روی محصول باقی نمی گذارد. اما به دلایل زیست محیطی و فنی در سال های اخیر استفاده از آن کاهش چشمگیری داشته است. کاربرد اصلی آن در دوره های B و C است.

کپسول آتش نشانی زرد

رنگ زرد برای کپسول های آتش نشانی حاوی مواد شیمیایی خیس است که این کپسول ها حاوی موادی هستند که با حرارت بالا به گاز دی اکسید کربن برای خاموش کردن آتش تبدیل می شوند. این کپسول ها اغلب برای خاموش کردن آتش های ناشی از احتراق سوخت، روغن پخت و پز، چوب، پارچه و مواد مشابه استفاده می شوند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای ثبت کیلیک کنید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای ها 0

شما نفر اول باشید برای ثبت رای

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا