نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی

نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی

اگر از کپسول آتش نشانی جهت حفظ ایمنی خود و ساکنان استفاده می کنید، قطعا پس از استفاده از آن و یا پس از گذشت یک سال بفکر نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی خود هستید. بهتر است کپسول آتش نشانی خود را جهت شارژ به مراکز معتبر شارژ کپسول آتش نشانی برده تا به بهترین شکل ممکن کپسول آتش نشانی شما شارژ شود. د ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به آموزش نحوه شارژ کپسول آتش نشانی بپردازیم.

شارژ کردن کپسول آتش نشانی

یکی از مهم ترین مواردی که باید هرساله و یا پس از استفاده از کپسول آتش نشانی باید به آن پراخت، شارژ کپسول آتش نشانی است. برای اینکه کپسول آتش نشانی شما به بهترین شکل ممکن و با اصول و استاندارد شارژ شود تا در زمان آتش سوزی خیالتان راحت باشد که به درستی عمل می کند، بایستی به مراکز مجاز شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه کرده و کپسول خود را شارژ نمایید. اگر قصد دارید کپسول آتش نشانی خود را خودتان شارژ نمایید، در ادامه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به نحوه شارژ کردن کپسول های آتش نشانی بپردازیم.

اهمیت شارژ کردن کپسول های آتش نشانی

شارژ بودن کپسول های آتش نشانی از اهمت بسیار بالایی برخوردار است و در زمان های آتش سوزی می توان با استفاده از این کپسول ها حریق را به خوبی اطفاء کرد و از گسترش آتش جلوگیری نمود. لازم به ذکر است که دقایق ابدایی آتش سوزی بسیار حائز اهمیت است و اگر کپسول آتش نشانی آماده استفاده داشته باشید می توانید فورا حریق را مهار کنید و از گسترش آتش و خسارات بیشتر جلوگیری کنید.

کپسول های آتش نشانی با هر نوع و رنگی پس از استفاده و پس از یکسال باید شارژ شوند تا بتوانند آماده استفاده برای اطفای حریق باشند. مراکز شارژ کپسول آتش نشانی با بررسی تمامی موارد مهم کپسول نظیر فشار بار کپسول و سالم بودن میلاب و شلنگ و غیره می تواند این تضمین را به شما بدهد که کپسول شما در زمان آتش سوزی به بهترین شکل عمل می کند. همچنین اگر خودتان شارژ کردن کپسول آتش نشانی را می دانید، می توانید با احتیاط و با دارا بودن وسایل مورد نیاز، اقدام به شارژ کپسول خود کنید.

لازم به ذکر است که اگر آدم فنی نیستید و تجربهای در این زمینه ندارید، بهتر است ریسک نکنید و به مراکز مجاز شارژ کپسول آتش نشانی جهت شارژ کپسول آتش نشانی خود مراجعه کنید.

نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی از کجا بخریم؟

نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی

در این قسمت از مقاله نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی میخواهیم به این مورد مهم بپردازیم. قبل از شروع آموزش لازم به ذکر است که شارژ کردن کپسول آتش نشانی یک کار تخصصی است و اگر تجربه کار فنی را ندارید لطفا زندگی خود و دیگران را به خطر نیاندازید. شارژ کپسول آتش نشانی به شرح زیر است:

همانطور که مطلع هستید و پیش تر نیز ذکر کردیم، شارژ کپسول آتش نشانی در دو حالت ضروری است؛ اولین مورد استاده از کپسول آتش نشانی بوده و دومین حالت گذشت یکسال از زمان شارژ کپسول آتش نشانی.

شناسایی نوع کپسول آتش نشانی

اولین و مهم ترین کاری که باید برای شارژ کپسول آتش نشانی انجام داد شناسایی کپسول آتش نشانی است. دانستن نوع کپسول آتش نشانی به شما کمک خواهد کرد تا کپسول آتش نشانی را به صورت صحیح شارژ کنیددد و از اشتباه شارژ کردن کپسول آتش نشانی خودداری شود. برای مثال کپسول های آتش نشانی b و c و d با مواد شیمیایی خشک پر می شوند.

بررسی ظاهری کپسول

پس از شناسایی نوع کپسول آتش نشانی، نوبت به بررسی ظاهری آن رسیده است تا کپسول دارای مشکل خاصی نظیر سوراخ شدگی و یا ضرب دیدگی نداشته باشد.

تست کپسول آتش نشانی

پس از اینکه بررسی ظاهری تمام شد حال نوبت تست کپسول آتش نشانی است که به آن تست هیدرواستاتیک گفته می شود. طبق استاندارد های مربوطه کپسول آتش نشانی باید تست و بررسی شوند تا هچگونه مشکلی نداشته باشند.

شارژ کپسول آتش نشانی

به فرآیند آخر یعنی شارژ کپسول آتش نشانی می پردازیم که بسته به نوع کپسول باید شارژ آن توسط پودر، آب و یا گاز مخصوص پر شود. اگر هریک از این وسایل و یا ابزارها را ندارید بهتر است از شارژ کپسول خودداری کنید.

امیواریم از مقاله نحوه شارژ کردن کپسول آتش نشانی لذت برده باشید؛ همچنین می توانید مقاله ” مانومتر کپسول آتش نشانی ” را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

پیمایش به بالا