ساختار کپسول‌ های آتش نشانی

ساختار کپسول‌ های آتش نشانی

فهرست مطالب

ساختار کپسول‌ های آتش نشانی یکی از مهم ترین مواردی است که بسیاری از افراد به آن توجه ویژه ای می کنند اما برای بسیاری از افراد آنچنان اهمیتی ندارد و تنها از آن استفاده می کنند. قطعات و اجزای تمامی کپسول های آتش نشانی نقش بسیار زیادی در عملکرد این دستگاه دارند و تخلیه موثر مواد داخل کپسول می تواند بسیار بهینه تر حریق را اطفا کند.

کپسول های آتش نشانی در طرح ها و انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. همچنین برندهای مختلفی وجود دارند که انواع کپسول را طراحی و تولید می کنند که هریک از آن ها دارای تاییدیه آتش نشانی و سازمان استاندارد ملی هستند. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به ساختار کپسول های آتش نشانی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص ساختار کپسول‌ های آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از ساختار کپسول‌ های آتش نشانی

سوالات در رابطه با ساختار کپسول‌ های آتش نشانی پاسخ به این سوالات
کپسول آتش نشانی چیست؟
  • کپسول های آتش نشانی گروهی از تجهیزات اطفای حریق دستی هستند که با استفاده از آن ها می توان حریق را به راحتی خاموش کرد.
  • این تجهیزات دارای انواع مختلفی می باشند و هریک از آن ها برای گروهی از حریق مناسب هستند.
ساختار کپسول‌ های آتش نشانی
  • مخزن کپسول آتش نشانی
  • شیر کپسول آتش نشانی
  • شیلنگ کپسول آتش نشانی
  • مانومتر کپسول آتش نشانی
  • ماده خاموش کننده کپسول آتش نشانی

خریدی بصرفه: خرید انواع کپسول های آتش نشانی

کپسول آتش نشانی چیست؟

کپسول های آتش نشانی یکی از موثرترین و بهترین تجهبراتی هستند که می توانند حریق را به صورت بهینه و سریع خاموش کنند. همچنین این حصولات بسیار کاربردی در بسیاری از مکان ها همچون مراکز تفریحی و گردشگری، انواع ساختمان ها، انواع خودروها و غیره کاربرد دارند و می توانند حریق را در همان لحظات اولیه اطفاء کنند. کپسول های آتش نشانی در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می شوند که هریک از این تجهیزات برای مکان های مختلفی طراحی و تولید شده اند و استفاده از آن نیز بسیار ساده است.

ساختار کپسول‌ های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی دارای ساختار بسیار جالبی است تا در زمانی که حریق شکل می گیرد بتوان سریعا حریق را اطفاء کرد. کپسول های آتش نشانی دارای مخزنی استوانه ای هستند که این مخزن فولادی تمامی مواد را درون خود نگهداری می کند. شیر و دیگر اجزای کپسول نیز برروی این مخزن استوانه ای سوار می شوند و می توانند بهترین عملکرد را در زمان آتش سوزی داشته باشد. در ادامه به این ساختار می پردازیم:

  • مخزن کپسول آتش نشانی
  • شیر کپسول آتش نشانی
  • شیلنگ کپسول آتش نشانی
  • مانومتر کپسول آتش نشانی
  • ماده خاموش کننده کپسول آتش نشانی

ساختار کپسول‌ های آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

مخزن کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی همگی دارای یک مخزنی هستند که تمامی مواد و تمامی تجهیزات برروی آن وارد و سوار می شوند. مواد خاموش کننده موجود درون این کپسول های آتش نشانی همگی نیازمند یک محرک برای خروج این مواد خاموش کننده به بیرون از کپسول هستند تا بتوان برروی حریق این مواد را ریخت تا اطفاء به صورت کامل انجام شود.

مخزن های کپسول آتش نشانی همگی از جنس فولاد هستند و از این رو در برابر خوردگی مواد خاموش کننده می توانند به خوبی مقاومت نشان دهند و همچنین چندین سال می توانند کارایی داشته باشند.

شیر کپسول آتش نشانی

شیر کپسول های آتش نشانی یکی از اصلی ترین اجزایی است که بیشتر با آن سروکار داریم و یکی از مهم ترین قطعاتی است که برروی کپسول ها شاهد آن هستیم. شیر کپسول های آتش نشانی با کیفیت بالا از جنس فلز باکیفیت است و در کپسول های آتش نشانی بی کیفیت و اقتصادی شاهد شیرهای پلاستیکی هستیم.

این شیرهای آتش نشانی دارای یک اهرم نیز هستند که این اهرم ها دارای ضامنی می باشند که از فعال شدن کپسول های آتش نشانی به صورت اشتباه جلوگیری بعمل می آورند.

شیلنگ کپسول آتش نشانی

شیلنگ کپسول های آتش نشانی یک دیگر از قطعاتی هستند که بدون آن ها یک کپسول اتش نشانی قطعا ناقص خواهد بود. شیلنگ های آتش نشانی وظیفه جهت دادن به مواد خارج شده از کپسول های آتش نشانی را دارند و می توان با استفاده از آن ها به مواد داخل کپسول که مواد اطفاء کننده هستند جهت داد.

مانومتر کپسول آتش نشانی

مانومتر یا درجه کپسول های آتش نشانی برای نشان دادن میزان فشار داخل کپسول طراحی و ساخته شده اند و می توانند وضعیت کپسول را به ما نشان دهند.

ماده خاموش کننده کپسول آتش نشانی

مواد خاموش کننده ای که در داخل کپسول های آتش نشانی ریخته می شوند به خوبی می توانند حریق را طفا کرده و از گسترش و شعله ور شدن دوباره آن جلوگیری بعمل آورند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا