مانومتر کپسول آتش نشانی

مانومتر کپسول آتش نشانی

فهرست مطالب

مانومتر در کپسول های آتش نشانی یکی موارد ضروری است که شاهد آن هستیم اما در تمامی کپسول ها نمی توان مانومتر را مشاهده نمود. برای مثال بیشتر در کپسول های آتش نشانی شاهد مانومتر هستیم که این امکان را به ما می دهند تا فشار مخزن کپسول را بدانیم. در ادامه همراه همراه فروشگاه اینترنتی هایپرفایر باشید تا به مقاله مانومتر کپسول آتش نشانی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص مانومتر کپسول آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از مانومتر کپسول آتش نشانی

سوالات در رابطه با مانومتر کپسول آتش نشانی پاسخ به این سوالات
مانومتر کپسول آتش نشانی چیست؟
  • مانومتر کپسول های آتش نشانی نشان دهنده میزان فشار داخل کپسول هستند و با مشاهده آن می توان میزان آمادگی کپسول را مشاهده کرد.
انواع مانومتر کپسول آتش نشانی
  • مانومترهای دیافراگمی
  • مانومترهای کپسولی
  • مانومترهای بوردونی
مانومتر چگونه کار می کند؟
  • مانومتر فشار درون کپسول را با فضای بیرونی مقایسه کرده و عقربه میزان فشار را نشان می دهد.
اجزای تشکیل دهنده مانومتر کپسول آتش نشانی
  • محفظه دایره ای از جنس پلاستیک
  • نشانگر عقربه ای
  • صفحه وضعیت

خرید بصرفه کپسول آتش نشانی: خرید انواع کپسول آتش نشانی در برندهای مختلف

مانومتر کپسول آتش نشانی چیست؟

برای بسیاری از افراد سوال است که مانومتر کپسول آتش نشانی چیست و چه کاربردی دارد. مانومتر می تواند نشان دهنده سلامت کپسول و میزان فشار داخل کپسول باشد و در زمان استفاده به شما نشان می دهد که چقدر کپسول آتش نشانی شما آماده کار و اطفاء حریق است. مانومتر اغلب در کپسول های آتش نشانی پود و گاز قابل مشاهده بود اما حال شاهد این ابزار کاربردی در بسیاری از کپسول های آتش نشانی هستیم. همچنین کپسول های آتش نشانی برای نشان دادن فشار بالای داخل کپسول نیز کاربرد دارند و زمانی که فشار درونی کپسول بالا برود می توانند اعلام خطر کنند.

انواع مانومتر کپسول آتش نشانی

به صورت کلی سه نوع مانومتر برای خاموش کننده های آتش در نظر گرفته می شود که می توان به مانومترهای دیافراگمی، کپسولی و بوردونی اشاره کرد. در میان این سه نوع مانومتر، مانومتر های بوردونی بسیار پرکاربرد هستند و می توانند فشار بالا را با دقت بیشتری نشان دهند.

مانومتر کپسول آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی

مانومتر چگونه کار می کند؟

شاید برای شماهم سوال باشد که مانومترها و یا فشارسنج ها چگونه کار می کنند، لازم به ذکر است اختلاف میان میزان فشار درون کپسول را با فضای بیرونی مقایسه کرده و عقربه میزان فشار را نشان می دهد و ساده ترین مدل آن نیز دارای یک لوله پیزومتری است که مایع را نگه می دارد. مانومترها و یا فشرسنج ها اغلب دارای دو مدل هستند که مدل اول دارای دو قست بوده؛ قسمت سبز و قرمز و دومین مدل دارای سه قسمت است که قسمت اول قرمز و قسمت دوم سبز و قسمت سوم نیز قرمز است.

در این مدل ها عقربه مانومتر باید برروی رنگ سبز باشد تا نشان دهد که کپسول آماده استفاده است. می توانید هر چندوقت یکبار به عقربه مانومتر نگاهی بی اندازید و اگر در محدوده قرمز بود به مراکز مجاز شارژ کپسول آتش نشانی برده تا مشکل را بررسی نمایند. همچنین اگر قصد دارید در رابطه با شارژ کپسول آتش نشانی بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

اجزای تشکیل دهنده مانومتر کپسول آتش نشانی

مانومترها از اجزای مختلفی ساخته شده اند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • محفظه دایره ای از جنس پلاستیک
  • نشانگر عقربه ای
  • صفحه وضعیت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا