انواع پودر آتش نشانی

انواع پودر آتش نشانی

فهرست مطالب

انواع پودر آتش نشانی در بازار موجود هستند و هریک از این پودرها برای نوعی از آتش می توانند مناسب باشند. پودرهای آتش نشانی به دو گروه شیمیایی و خشک طبقه بندی می شوند و پودرهای خشک تنها برای فلزات قابل اشتعال نظیر منیزیوم کاربرد دارند. همچنین پودرهای شیمیایی نیز از ترکیب چند ماده شیمیایی تشکیل شده اند و برای گروه خای از حریق ها مورد استفاده قرار می گیرند و بسیار نرم هستند. لازم به ذکر است که پس از استفاده از این پودرها باید محیط را ترک کنید زیرا میزان اکسیژن محیط کممی شود. در ادامه همراه هایپرفایر باشید تا به مقاله انواع پودر آتش نشانی بپردازیم.

کاربر عزیز هایپرفایر؛ اگر سوالی در خصوص انواع پودر آتش نشانی دارید، می توانید در بخش نظرات سوال خودتان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

خلاصه ای از انواع پودر آتش نشانی

سوالات در رابطه با انواع پودر آتش نشانی پاسخ به این سوالات
پودرهای آتش نشانی
  • پودر آتش نشانی جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
  • پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم
  • پودر آتش نشانی کلرید سدیم
  • پودر آتش نشانی فسفات آمونیوم
  • پودر آتش نشانی مانکس
  • پودر آتش نشانی خشک

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: کپسول آتش نشانی پودر و گاز

پودرهای آتش نشانی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، انواع پودر آتش نشانی در بازار موجود هستند و می توان بسته به نیاز و نوع کپسول آتش نشانی یکی از آن ها را تهیه کرد. انواع پودرهای آتش نشانی شامل پودر آتش نشانی جوش شیرین (بی کربنات سدیم)، پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم، پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم، پودر آتش نشانی کلرید سدیم، پودر آتش نشانی فسفات آمونیوم و مانکس و پودر آتش نشانی خشک می شوند که بسته نیاز می توان خرید را انجام داد. در ادامه به پودرهای مختلف آتش نشانی پرداخته ایم:

انواع پودر آتش نشانی

پیشنهاد خواندنی هایپرفایر: بهترین کپسول آتش نشانی

پودر آتش نشانی جوش شیرین (بی کربنات سدیم)

پودر بی کربنات سدیم یکی از معمولی ترین پودرهای آتش نشانی است که در اکثر کپسول های آتش نشانی شاهد آن هستیم. این نوع پودر از جوش شیرین یا بی کربنات سدیم تشکیل شده است و برای حریق های گروه B و C و D مناسب می باشد.

پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم

پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم سومین پودری است که به آن می پردازیم. این پودر از بی کربنات پتاسیم بوده که بر پایه اوره است و بری خاموش کردن مایعات قابل اشتعال و گازهای قابل اشتعال مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از پودر برای تجهیزات الکتریکی نیز کاربرد دارد اما بهتر است از آن برای خاموش کردن حریق های تجهیزات الکترونیکی استفاده نکنید.

پودر آتش نشانی کلرید سدیم

پودر آتش نشانی کلرید سدیم همانند پودر آتش نشانی بی کربنات پتاسیم بوده اما بسیار کارآمدتر و بهتر می تواند حریق را اطفا کند.

پودر آتش نشانی فسفات آمونیوم

پودر آتش نشانی فسفات آمونیوم گروهی دیگر از پودرهای آتش نشانی است که برای اطفا حریق مایعات قابل اشتعال و آتش سوزی های در اثر اتصالی کاربرد دارد. این نوع پودر را بیشتربه نام پودر ABC می شناسند.

پودر آتش نشانی مانکس

پودر آتش نشانی مانکس حاصل ترکیب بی کربنات و اوره بوده که به آن اوره دو پتاس نیز گفته می شود. این پودر جزو بهترین پودرهای آتش نشانی است که از نظر عملکردی بهتر از سایر پودرها بوده زمانی که برروی آتش پاشیده می شود به ذرات بسیار ریز تقسیم می شودو می تواند به سرعت حریق را اطفا کند. همچنین از این پودر برای تهیه فوم در کپسول های آتش نشانی نیز استفاده می شود.

پودر آتش نشانی خشک

پودر آتش نشانی خشک پودر غیرقابل اشتعالی است که بیشترین استفاده را در بین تمامی پودرها برای خاموش کردن مواد نفتی و روغن دارد. این نوع از پودرها بسیار قیمت مناسبی دارند و می توان با هزینه بسیار کمی آن را تهیه کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا