تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی

تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی

کلیه مخازن تحت فشار حاوی مواد گازی یا مایعات تحت فشار باید مطابق با استانداردها آزمایش هیدرواستاتیک شوند تا بهترین بازدهی را داشته باشند و تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی نیز یکی از آن تست ها می باشد که بسیار با اهمیت است. از آنجایی که کپسول های آتش نشانی تحت فشار هستند، باید در زمان های مناسب آزمایش شوند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود و در زمان هایی که حریقی شکل می گیرد بتواند به خوبی عمل کند و حریق را اطفا کند. در ادامه همراه فروشگاه هایپرفایر باشید تا به این مقاله کاربردی بپردازیم.

تست هیدرواستاتیک چیست؟

تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی آزمایشی است که به صورت دوره ای برای بررسی سالم بودن کپسول آتش نشانی انجام می شود. تزریق آب با استفاده از پمپ مخصوصی که فشار آن در مخزن تحت کنترل است تا فشار استاندارد بالاتر از فشار کاری مخزن برای بررسی استحکام و مقاومت مخزن تست هیدرواستاتیک نامیده می شود. زمان تحت فشار بودن مخزن نیز مهم است و طبق استانداردهای خاصی انجام می شود.

این آزمایش معمولاً شامل فشار دادن سیستم کمی بالاتر از فشار کاری معمولی و سپس نگه داشتن آن فشار برای مدتی برای تشخیص هرگونه نشتی یا افت فشار است. به عنوان مثال، آزمایش هیدرواستاتیک برای آزمایش کپسول های آتش نشانی در خانه ها استفاده می شود. این آزمایش می تواند به عنوان راهی برای بررسی کیفیت و عملکرد کپسول قبل از استفاده عملی در ساختمان ها انجام شود.

تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی

تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی یکی از مهم ترین تست هایی است که هرساله باید برای تمامی کپسول ها انجام داد. در ادامه بیشتر به این تست می پردازیم.

روش انجام تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

ابتدا مخزن را با یک پمپ با فشار مشخص پر کنید و سپس شیر ورودی را ببندید. پس از آن بدنه مخزن را خشک می کنیم و پس از مدت زمان مشخص داده ها را از فشارسنج خارج می کنیم. اگر عدد نمایش داده شده برابر با فشار اصلی باشد و کاهش نیابد یعنی مخزن خوب است و نشتی ندارد اما اگر فشار کم شود باید مشکل پیدا شود و تعمیر شود.

تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی

جهت خرید کپسول آتش نشانی کلیک کنید.

دلایل انجام تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی

بدلیل فلزی بودن کپسول های آتش نشانی و فشار مواد و گاز موجود درون آن ها، باید هرساله تست هیدرواستاتیک برروی آن ها انجام شود. با بررسی کپسول های آتش نشانی می توان جلوی ترکیدگی و تخلیه فشار آن را گرفت و اینکار باعث می شود تا کپسول های اتش نشانی کارایی خود را از دست ندهند و بتوانند همانند روز اول عمل کنند و حریق را اطفاء کنند.

زمان تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

زمان تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی معمولا بر اساس استانداردها و دستورالعمل های خاصی تعیین می شود. این زمان بسته به نوع کپسول، استانداردها و تجهیزات مورد استفاده متفاوت است. اما به طور کلی تست های هیدرواستاتیک معمولا به صورت دوره ای انجام می شود. به عنوان مثال، برخی استانداردها و دستورالعمل ها توصیه می کنند که هر کپسول به صورت سالانه یا در فواصل زمانی مشخص شده توسط استانداردها آزمایش شود. مدت زمان دقیق فشار کپسول معمولاً در استانداردها تعریف می شود، به عنوان مثال می توان آن را چند دقیقه تحت فشار قرار داد تا عملکرد آن ارزیابی شود.

امیدواریم از مقاله تست هیدرواستاتیک کپسول های آتش نشانی لذت برده باشید؛ در ادامه پیشنهاد می شود مقاله ” خطرات گاز کپسول آتش نشانی ” را از دست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

پیمایش به بالا